تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید نقش ستاد همکاری‌های حوزه علمیه در آموزش‌وپرورش از قبل پررنگ تر شده و به دنبال آن نقش حوزه علمیه خواهران تقویت شود تا دانش آموزان دختر از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی محافظت شوند.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی در  چهاردهمین نشست از سلسه نشست‌های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی که با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول و با حضور محسن حاجی میرزایی و آیت‌الله علیرضا اعرافی در ساختمان شهید رجایی افزود: اجرای طرح‌های "امین" و "روشنا" در مدارس با همکاری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان در موضوعاتی همچون نماز، بلوغ و شبهاتی دینی بسیار کارآمد و مناسب بود و با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شد.

وی با اشاره به حضور روحانیون در مدارس به‌عنوان مشاور حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و مذهبی، در قالب طرح‌های مختلف اجراشده، تصریح کرد: حضور طلبه‌های وظیفه باانگیزه و توانمند در مدارس، باعث شادابی و تغییر حال و هوای مدارس و علاقه دانش آموزان به یادگیری و پیشرفت در مباحث دینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: برای بررسی نتایج طرح‌های اجراشده در مدارس، نیاز به آسیب‌شناسی جدی مبتنی بر ارزشیابی در اثربخشی فعالیت‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش است تا به کمک نتایج به‌دست‌آمده بتوان طرح‌های مؤثر را شناسایی و تقویت کرد.

کاظمی با اشاره به‌ضرورت حضور در زیست‌بوم جدید گفت: حضور در زیست‌بوم جدید نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدید دارد و برای ادامه راه در مسیر درست، باید در سطح نیروهای انسانی حوزه، سازمان‌دهی درست انجام شود.

اصول تربیت کودکان در دستور کار حوزه‌های علمیه خواهران قرار گیرد

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه‌های رفتاری نشان‌دهنده این حقیقت است که یادگیری از بدو تولد آغاز می‌شود و اساس یادگیری انسان‌ها در چهار سال اول زندگی پایه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: آموزش کودکان در مهدهای کودک و تهیه محتواهای آموزشی برای این دوران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزشی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن نظر داشته‌اند و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه خانواده در یادگیری فرزندان در این دوران نقش مهمی دارد، گفت: لازم است، موضوع تربیت کودکان در دوره اول زندگی در دستور کار حوزه‌های علمیه خواهران قرار گیرد و مربیانی به این منظور آموزش داده شوند تا با حضور در مهدهای کودک و ارائه آموزش‌های لازم به مادران، بتوانیم در یادگیری این دوره از زندگی اثرگذار باشیم.