تهران-ایرنا-وزارت خارجه یمن امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای هشدار داد که درصورت تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن، جنگی همه جانبه منطقه را فراخواهد گرفت.

به گزارش  ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه دولت صنعا امروز به سخنان اخیر سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس طی بیانیه ای واکنش نشان داد.

وزارت خارجه یمن، رژیم صهیونیستی را به رصد و کنترل سرزمین های تحت اشغال خود فراخوانده و آنها را از تهدید کردن سایر کشورهای منطقه به آغاز جنگ علیه آنان برحذر داشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز در مصاحبه ای گفت که اسراییل به عراق و یمن بعنوان دومین حلقه خطرناک تهدید علیه خود می نگرد و انتظار دارد خطری از جانب آنها علیه این رژیم به وجود بیاید و برهمین اساس ارتش اسراییل چشم بر یمن داشته و نظاره گر اوضاع یمن خواهد بود.

وزارت خارجه یمن هشدار داد که "هرگونه اقدام بی پروای رژیم صهیونیستی در منطقه، منجر به جنگی همه جانبه خواهد شد" و در ادامه تاکید داشت که صهیونیست ها باید از تهدید سایر کشورها به جنگ دست بردارد.

همچنین در ادامه بیانیه آمده است که "در صورت هر اقدام بی پروای رژیم صهیونیستی که متوجه یمن شود، تمامی منافع صهیونیست ها و شرکای آن در دریای سرخ هدف قانونی یمن _در چارچوب حق پاسخ مشخص شده توسط کلیه منشورها و موافقت نامه های بین المللی_ خواهد بود".

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اولین بازنده جنگ همه جانبه ای است که درصورت تجاوز آنها آغاز شود.

در این بیانیه تصریح شد که رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد بهانه هایی برای اقدامات خصمانه خود است که از این راه تلاش می کند تا بر تجاوزات خود علیه ملت فلسطین سرپوش بگذارد و با عادی سازی های شکست خورده خود با برخی کشورها درپی تشویق سایر کشورها برای عادی سازی های دیگر است.

درهمین پیوند جلال الروایشان معاون امور دفاعی و امنیتی دولت صنعا رژیم اشغالگر قدس را متهم به شروع حرکت نظامی در منطقه پس از عادی سازی با کشورهای حاشیه خلیج فارس کرد.

 وی تاکید کرد که صنعا قادر است اهداف حساس صهیونیست ها را در صورت ارتکاب هرگونه حماقت علیه یمن مورد حمله قرار دهد. او خطاب به کشورهای عضو ائتلاف سعودی هشدار داد که اگر جبهه دریای سرخ شعله ور شود، برافروختگی شعله های جنگ آن قابل توجه خواهد بود.