بغداد – ایرنا- نماینده پارلمان عراق هدف از حمله دشمنان به سازمان سازمان الحشد الشعبی عراق را به خاطر شکست نقشه هایشان در این کشور دانست.

به گزارش ایرنا، «فاضل الفتلاوی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز (دوشنبه) گفت: دشمنان عراق بعد از آنکه سازمان الحشد الشعبی توانست نقشه ها و توطئه های تروریستی آنها را خنثی کند، این سازمان را مخالف اول و سرسخت خود می دانند.
وی تصریح کرد: جنگ علیه سازمان الحشد الشعبی عراق از زمان ورود این سازمان به نبرد با تروریسم و آزادسازی خاک عراق از دست گروه تروریستی داعش و تحقق پیروزی به راه افتاد.
الفتلاوری گفت: با وجود پیروزی های سازمان الحشد الشعبی عراق بعد از تشکیل آن از طریق فتوای مبارک مرجعیت دینی عراق، برخی طرف های خارجی و منطقه ای و همچنین داخلی به اتهام زنی خود به الحشد الشعبی مبنی بر ایجاد هرج و مرج و حمله به مراکز دیپلماتیک ادامه می دهند و موضوع اتهام زنی به الحشد الشعبی چیز عجیبی نیست؛ بویژه که این سازمان بعد از دستاوردهای خود و خنثی کردن تلاش ها برای سوق دادن کشور به لبه پرتگاه، مخالف اول و سرسخت دشمنان عراق به شمار می آید.
فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق بستر ساز تشکیل سازمان بسیج مردمی «الحشد الشعبی» در این کشور شد که پس از سه سال نبرد تمام عیار علیه گروه تروریستی داعش توانست در سال ۲۰۱۷ میلادی با شکست دادن این گروه تروریستی، اراضی عراق را از اشغال عناصر آن آزاد کند.
برخی مقامات آمریکایی از جمله «هیلاری کلینتون» و نیز «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی به صراحت اعلام کرده بودند که داعش ساخته دستگاه اطلاعاتی آمریکا است.
اسناد نظامی آمریکا که چندی پیش از حالت محرمانه خارج شد نیز نشان داد که سرکرده جدید گروه تروریستی داعش همانند سرکرده قبلی این گروه در گذشته با دستگاههای اطلاعاتی آمریکا همکاری داشته است.