سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ابتدای امسال تا اول آخر آذر ۲۸۴ حادثه در استان روی داد که ۲۱۸ مورد آن حوادث جاده‌ای بوده است.

پیام جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا اول دی، هشت مورد آتش‌سوزی جنگل و مرتع، هفت حادثه برف و کولاک، ۲۱۸ حادثه جاده‌ای، هشت مورد خدمات حضوری، یک حادثه دریایی - ساحلی، یک مورد رعد و برق، ۶ مورد ریزش آوار، یک حادثه سیل و آبگرفتگی، ۱۷ حادثه شهری و ۱۷ مورد کوهستان اتفاق افتاد.

وی کل حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث امسال را یک هزار و ۵۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حوادث آتش‌سوزی جنگل و مرتع ۶ نفر، برف و کولاک ۷۲۷ نفر، حوادث جاده‌ای ۷۳۹ نفر، خدمات حضوری هشت نفر، دریایی ساحلی یک نفر، رعد و برق یک نفر، ریزش آوار ۲۱ نفر، شهری ۲۶ و کوهستان ۲۱ نفر دچار حادثه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۴۸۷ نفر در حوادث امسال آسیب دیدند، اضافه کرد: از ابتدای امسال تا اول دی ماه ۱۶۲ نفر در حوادث مختلف توسط نیروهای این جمعیت نجات یافتند که ۱۱۸ نفر آنان انتقالی به مراکز درمانی و ۴۴ نفر نیز به صورت سرپایی بود.

جلالی تعداد تیم‌های عملیاتی این جمعیت را در حوادث امسال ۳۱۲ تیم و ۹۵۴ نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت ۱۸۹ دستگاه آمبولانس به محل حوادث اعزام و ۶۱ عملیات رهاسازی توسط امدادگران هلال احمر انجام شد.

وی با بیان اینکه میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه ۱۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه است، اظهار داشت: متوسط زمان عملیات حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان آن یک ساعت و ۱۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه بوده است.

جمعیت هلال احمر کردستان در حوزه امداد و نجات دارای ۱۷۹ تیم عملیاتی است و در حال حاضر ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان به مردم در حوادث خدمات می‌دهند.