همدان _ ایرنا_ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند از آغاز عملیات ساخت سه واحد آموزشی(مدرسه) با همت خیرین و مشارکت وزارت آموزش و پرورش و سازمان وسازی مدارس در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.

«محمدحسین دارایی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این مدارس خیرساز در زمینی به وسعت ۲۵۰۰ مترمربع در سه طبقه و ۱۲ کلاس درس با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان و به همت «علیرضا شهبازی» نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی دراین شهر احداث می‌شود.
وی با بین اینکه این واحد آموزشی بر اساس آخرین استانداردهای سازمان نوسازی مدارس و با امکانات کامل از جمله آزمایشگاه، سالن همایش و کتابخانه احداث خواهد شد، تصریح کرد: این مدرسه به صورت مشارکتی ساخته می‌شود و اعتبار موردنیاز برای ساخت آن نیز توسط نماینده مردم نهاوند تامین و به حساب خیرین مدرسه ساز شهرستان واریز می شود.
دارایی گفت: همچنین ۲ مدرسه ۱۲ و ۶ کلاسه دیگر نیز به همت گروه خودروسازی عظام(نمایندگی زهره وند) در شهر فیروزان و روستای زرینی شهرستان نهاوند احداث می‌شود.
رییس آموزش و پرورش شهرستان نهاوند افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه شهر فیروزان با زیربنای ۹۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان و مدرسه شش کلاسه روستای رزینی با زیربنای ۳۰۰ متر مربع و  دو میلیارد تومان به صورت مشارکتی احداث خواهد شد. 
دارایی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت این سه واحد آموزشی آغاز شده، اظهار داشت: اعتبار موردنیاز برای ساخت این مدارس مشارکتی و به صورت ۵۰ درصد تعهد خیرین و ۵۰ درصد سهم دولت(وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس) تامین شده که پس از ساخت برای بهره برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
استان همدان دارای حدود ۲۸۷ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی است که در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با ۱۲ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.