خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از پانزدهم دی‌ماه این طرح در سراسر کشور و به تبع در خرم‌آباد نیز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، جعفر طولابی عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و نخستین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی، افزود:  از آنجا که بیماری‌های غیرواگیر تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود با اجرای این طرح می‌توان عوامل خطر این بیماری را شناسایی کرد.

وی اظهار داشت:. ارتقای سواد سلامت روانی جامعه و افزایش بهره‌مندی مردم از خدمات سلامت روان و مراقبت‌های اجتماعی و در نهایت کاهش عوامل خطر در سلامت روان بسیار مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای تحقق این اهداف فراهم شده است ضمن اینکه کادر درمانی و کارشناسان تخصصی نیز برای مهم مشخص شده است.

فرماندار خرم‌آباد بر تسریع در راه‌اندازی خانه‌های مشارکت در شهرستان تاکید کرد و گفت: بایستی از همه ظرفیت‌ها جهت پیشبرد اهداف و ارتقای سلامت روان جامعه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در سه گام تکمیل پرسشنامه، سنجش جسمانی و اندازه‌گیری آزمایشگاهی انجام خواهد شد که نیازمند همکاری و مشارکت متولیان اجرایی طرح است.

فرماندار خرم‌آباد به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده، با این وجود بایستی تدابیر لازم را جهت پیشگیری از این موضوع پیش‌بینی شود.