اصفهان- ایرنا- همزمان با دهه فاطمیه و ایام شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سه مرکز خیریه و نیکوکاری شهری و روستایی در سمیرم افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) سمیرم عصر روز دوشنبه در مراسم گشایش این خیریه‌ها در مسجد حضرت زهرا(س) سمیرم اظهار داشت: این افتتاحیه‌ها بدلیل شیوع ویروس کرونا در قالب یک مراسم اجرا می‌شوند.

اردشیر فرخ‌وند خاطرنشان کرد: خیریه حضرت فاطمه الزهرا(س) سمیرم در مسجدی متبرک به نام آن حضرت فعالیت خواهد داشت و شهرک آبشار و سایر محله‌های همجوار را پوشش خواهد داد.

به گفته وی، همزمان با این مرکز، خیریه‌های چهارده معصوم روستای مورک در بخش پادنای بزرگ و نسیم مهر در شهر سمیرم نیز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی اضافه کرد: عمده فعالیت این خیریه‌ها، محله محور و  در راستای شناسایی افراد کم بضاعت، اقشار حاشیه‌ نشین و متضرر از شرایط سخت کرونایی و اقتصادی موجود خواهد بود.

رییس کمیته امداد سمیرم با بیان اینکه این نهاد بر فعالیت این مراکز نیکوکاری نظارت می کند، ابراز امیدواری کرد که این فعالیت‌های مردمی و خداپسندانه همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته فرخ‌وند، خیریه‌ها، خدمات ضروری مانند احداث مراکز درمانی، مدرسه، پرورشگاه، مراکز مذهبی و از این قبیل کارها را در دستور کار خود قرار می‌دهند که تاثیر مثبت آن را در افزایش کیفیت زندگی شهروندان نمی توان انکار کرد.

وی تصریح کرد: از نگاه کمیته امداد حضرت، همه کسانی که کار خیر انجام می‌دهند و مراکز و موسسه‌های خیریه، همکاران دغدغه‌مند مردمی  برای رفع محرومیت ها و آسیب‌های ناشی از آن هستند.

رییس کمیته امداد سمیرم ادامه داد: اقدام‌های این موسسه‌ها در بسیاری از موارد توانسته است همکاری خوبی را با این نهاد رقم بزند و موارد آسیب‌زا و مشکلات متعدد در این مسیر را کنترل کند و کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، ۵.۸ درصد از جمعیت ۷۹ هزار نفری شهرستان سمیرم(چهار هزار و ۸۳۴ نفر در قالب ۲ هزار و ۵۳۴ خانوار) زیر پوشش کمیته امداد امام هستند.

۱۱۹ خانوار از این تعداد، عشایر چادرنشین هستند و ۸۱۸ خانوار نیز از خدمات مختلف اداری، تعاملی و کمک های این نهاد استفاده می کنند.

۳۲۷  دانش آموز و ۹۶ دانشجو نیز از حمایت این نهاد بهره مندند.

شهرستان سمیرم در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.