تهران- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند با بیان اینکه بیش از یکصد خانواده این شهرستان به منظور تهیه تبلت اعلام نیاز کردند، گفت: تاکنون تعداد محدودی تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان دماوندی تهیه و تحویل شده‌است و در این زمینه نیازمند حمایت مردم و خیران هستیم.

مهدی شعبانی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۱دانش آموز و ۱۷دانشجو تحت پوشش این نهاد بوده که به منظور تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای این افراد در حال تامین منابع و اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد، با توجه به عدم امکان حضور دانش آموزان در مدارس به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا فراهم نمودن زمینه لازم به منظور بهره‌مندی تمامی دانش آموزان تحت حمایت از آموزش غیرحضوری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دماوند تاکید کرد: با توجه به وسعت نیاز خانواده‌های تحت حمایت و محدودیت‌های اعتباری، این نهاد نیازمند حضور و مشارکت بیش از پیش خیران به منظور تامین لوازم کمک آموزشی مورد نیاز دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: در صورت مشارکت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خیرین‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) آمادگی تهیه یک دستگاه تبلت را داشته تا در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند قرار دهد.

شعبانی واریز کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت را از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری برشمرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید کمک هزینه تحصیلی برای بیش از یکصد دانش‌آموز واریز شده و در خصوص مابقی دانش‌آموزان نیز پس از تامین اعتبار واریز خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند گفت: امیدواریم با حمایت خیرین نیک اندیش و مردم نوع دوست شهرستان، شاهد رفع بیشتر مشکلات این دانش آموزان باشیم.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵کیلومتری پایتخت قرار دارد.