سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اعتبارات استانی بخش عمرانی از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان امسال به ۲ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان معادل ۴۲.۲ درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز چهارشنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان در سال جاری غیر از ردیف‌های متفرقه ۹۲۲ میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان معادل ۷۶.۳ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای خوبی از لحاظ اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بدست آوردیم، اضافه کرد: کردستان از لحاظ رشد بودجه در سال آینده در بین ۳۱ استان کشور، بعد از خوزستان و بوشهر در رده سوم قرار گرفته که نشان از توجه دولت به این استان دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: این استان از نظر عدد مطلق بودجه در لایحه سال آینده رتبه یازدهم کشور را دارد و اعتبارات پروژه‌های پیوست قانون بودجه نیز از ۸۸۴ میلیارد تومان 1399 در سال 1400 به ۹۴۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نصرالهی‌زاده با بیان اینکه چند پروژه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار ندارد و باید امسال به بهره‌بردادی برسد، اضافه کرد: سدهای رمشت و امیرآباد باید امسال اتمام یابد و در سال جاری به این پروژه‌ها ۹۹ میلیارد تخصیص یافت، ضمن اینکه شبکه زهکشی سد گاران امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشت و باید به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن همدان - سنندج در سال آینده بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در لایحه بودجه سال آینده و در قالب ردیف جداگانه‌ای ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج تخصیص یافته تا مشکل طعم و بوی آب شرب این شهر رفع شود.

اختصاص بودجه برای ایجاد تصفیه‌خانه آب در مریوان، مجوز احداث دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه کردستان، احداث دانشکده پرستاری جدید و خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی، تخصیص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای سد ژاوه و افزایش ۴۵ درصدی اعتبارات شرکت گاز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، از دیگر مواردی است که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به آن اشاره کرد.