ساری - ایرنا - استاندار مازندران خواستار شتاب بخشی به روند تامین تجهیزات هوشمندآموزشی برای دانش آموزان نیازمند و مدارس شد و گفت : در تهیه تجهیزات هوشمند با نقطه مطلوب فاصله داریم که باید پر شود.

به گزارش ایرنا ، احمد حسین‌زادگان روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری افزود : رفع مشکلات مربوط به تجهیزات هوشمند برای تداوم آموزش مجازی و مدیریت شیوع کرونا در استان ضروری و از رویکردهای اصلی است که باید به صورت جدی تری مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های موجود و استفاده مطلوب از امکانات تاکید کرد و گفت : باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، تجهیزات کمک آموزشی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان تهیه و  تامین شود تا نسبت به رفع مشکلات موجود در این بخش اقدام اساسی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت : در تامین تجهیزات هوشمند آموزشی ، استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران و همچنین مشارکت مردمی به عنوان یک اصل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا با توجه به مشکلات ناشی از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی ، مشکلات دانش‌آموزان در این بخش به کمترین میزان کاهش یابد.

مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد آنها به خاطر تشدید شیوع کرونا در استان به صورت مجازی تحصیل می کنند.

آموزش و پرورش مازندران در آغاز سال تحصیلی آمار دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد که تاکنون برای تعدادی از آنها تجهیزات هوشمند مانند لب تاپ و گوشی هوشمند با کمک خیران تهیه و به تعدادی از آنها هم تسهیلات ۲ میلیون تومانی پرداخت شده است.

استاندار مازندران همچنین در این نشست به مناسبت هفته سوادآموزی ، گفت : در بحث سواد آموزی در مارندران نیز اقدام‌های موثر و مطلوبی در استان صورت گرفته است و این تلاش‌ها تا ریشه‌کنی کامل بیسوادی همچنان باید تداوم داشته باشد.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت دهیاران، خانه‌های بهداشت، کمیته امداد و بهزیستی در شناسایی افراد بیسواد در مناطق شهری و روستایی مازندران شد و افزود : در صورت تحقق این مهم، علاوه بر افرایش نرخ سوادآموزی ، گام‌های موثرتری نیز در باسواد کردن افراد برداشته می‌شود.

تهیه ۱۵ هزار گوشی و تبلیت 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این نشست از تهیه و تامین  ۱۵ هزار دستگاه تجهیزات هوشمند آموزشی شامل تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد.

علیرضا سعدی‌پور افزود : علاوه بر این ، مرکز آمار ایران هم ۵۰۰ دستگاه تبلت برای استان تهیه و ارسال کرده است.

وی گفت : با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، ۴۰ میلیارد ریال نیز برای خرید ملزومات هوشمند آموزشی مدارس تامین اعتبار شده است که از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال توسط اداره کل آموزش و پرورش و بقیه نیز از سوی استانداری بوده است.

او ادامه داد : با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن کلاس‌ها به صورت حضوری ، تمهیداتی اتخاذ شد تا حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی به طور مستمر رصد شود که این امر علاوه بر پیشرفت تحصیلی آنان، باعث می‌شود تا همچنان درگیر آموزش و تعلیم و تربیت باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : حضور نداشتن دانش‌آموزان در کلاس درس به معنای تعطیلی آموزش نیست و شیوه‌های مختلفی از جمله فضای مجازی برای دانش آموزانی که در کلاس حضور نیابند، پیش‌بینی شده است.