به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، دکتر مهدی یزدیان دهکردی، آموزش تلفیقی را بهرهگیری از آموزش تعاملی آنلاین در کنار آموزش سنتی حضوری و حرکت به سوی آموزش فعال، آموزش مهارتمحور و انجام کارگروهی عنوان کرد .
وی آموزش درس تعاملی را به مانند یک معلم مجرب توصیف کرد که متناسب با سرعت درک مطلب فرد فراگیر و ایجاد تعامل با محتوای آموزشی عمل میکند و یادگیری به صورت مهارتمحور انجام میشود.
دکتر مهدی یزدیان دهکردی با اشاره به اینکه درس تعاملی از ظرفیتهای محیطهای شبیهسازی برای انتقال مفاهیم بهره میبرد، افزود: این تعامل، با تدریس به صورت بخشهای کوتاه و پس از پاسخ دادن فراگیر به سوالات و انجام تمرینها و گرفتن بازخورد آنی و هدایت فراگیر بر اساس پاسخهای وی انجام میشود.
وی دسترس پذیری آموزش برای همه اقشار جامعه بدون محدودیت تعداد نفرات، ارتقای دانش و مهارت متناسب با نیاز جامعه و بازار کار و تولید ثروت و کسب درآمد را از دیگر مزایای این نوع آموزش برشمرد.
به گفته وی، شرکت هیواتک به منظور پاسخ به نیازهای دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی استان و کشور در حوزه فناوریهای نوینICT در سال ۹۸ در دانشگاه یزد تاسیس شده و در زمینه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا همراه با دانش روز دنیا فعالیت خود را توسعه داده است.
از محصولات تولید شده دیگر از سوی این شرکت میتوان به سامانه تشخیص پلاک، اپلیکیشن تشخیص لبخند، اپلیکیشن صدای ماندگار و سامانه معماری هستی اشاره کرد.