مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی تسریع در تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس مشهد را مورد تاکید قرار داد.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نخستین جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس مشهد، نقش خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس را تاثیرگذار دانست و گفت: باید با اجماع و تعامل بین همه دستگاه‌های استانی و استفاده از همه ظرفیت‌ها هرچه سریع تر شاهد تکمیل پروژه مهم فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس مشهد باشیم.

وی پروژه باغ موزه دفاع مقدس را یک پروژه ملی دانست و افزود: باید با استفاده از تخصیص‌های ملی در سال جاری توسط سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نسبت به تکمیل این پروژه اقدام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فعالیت این اداره کل دارای پنج محور اساسی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که احداث مرکز فرهگی دفاع مقدس در مشهد در این  راستا انجام شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس، راه‌اندازی مراکز فرهنگی، فراخوان نهضت تولید آثار ادبی، ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدا و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان از جمله رویکردهای اساسی این اداره کل در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: تقویت روحیه شهادت طلبی و فرهنگ مقاومت بین مردم در دستور کار فعالیت‌های فرهنگی نهادهای متولی قرار دارد که در این راه پس از فعال‌سازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها، دامنه توجه و تکریم جامعه بزرگ ایثارگری را از شهرستان مشهد فراتر برده و به دنبال آن هستیم شرایطی فراهم کنیم که یادگاران هشت سال حماسه در هر شهر و روستا بتوانند در زمینه به اشتراک گذاشتن خاطرات و گنجینه محفوظات خود فعال شوند.

شهردار مشهد نیز گفت: همه سازمان‌ها باید در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام ورزند زیرا همه در قبال زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ادامه راه پیشکسوتان دفاع مقدس مسوول هستیم.

محمدرضا کلایی افزود: با همگرایی می‌توان زمینه گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی همچون ساخت یادمان‌های شهدا و گردآوری دانشنامه جامع استان را فراهم نمود.

مرحله نخست مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی شامل ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه با زیربنای سه هزار متر مربع مهرماه سال جاری افتتاح شد و پیش بینی می‌شود مراحل بعدی این پروژه که در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.