مشهد- ایرنا- مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه ۱۲ دی ماه در ۴۶ پایگاه از مجموع ۵۳ پایگاه این استان اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام محمد حسین ایزدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نماز جمعه فردا به جز مشهد، رضویه، مُلک آباد، طرقبه، شاندیز، گناباد و کاخک در دیگر پایگاههای نماز جمعه استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه پنجم دی ماه در ۲۲ پایگاه و ۲۸ آذر ماه در ۲۰ پایگاه اقامه شده بود و نماز جمعه ۲۱ آذر هم در هیچ کدام از پایگاهها برگزار نشده بود.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه در پایگاههای مجاز این استان با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

در پی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا نمازجمعه در خراسان رضوی از نهم اسفند ماه پارسال به طور موقت تعطیل شد و به مدت سه ماه در هیچ یک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد.

برگزاری نمازجمعه از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در پی مهار نسبی شیوع ویروس کرونا و روند بهبود شرایط، به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد و در این مدت به تناسب شرایط گاهی به صورت موقت لغو و بار دیگر از سر گرفته شده است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۴۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی  ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۹۵ تن رسید.