قم-ایرنا- رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در بحث مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نداریم و هیچ مانع و اراده‌ای نمی‌تواند ما را از این راه مقدس باز دارد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری آستان حضرت معصومه (س) حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در دیدار با آیت الله سیدمحمدسعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در عین حال تاکید کرد که آن چه که باید توجه بیشتر به آن شود بسترهای فسادزا در کشور است و برای از بین بردن آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

به گفته وی، یکی از آسیب‌هایی که در سطح کشور با آن مواجه هستیم و خسارت های جبران ناپذیری در گذشته و در حال وارد کرده ترک وظایف مسولانی است که در دستگاه‌های مختلف در حوزه های اقصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مسولیت داشته‌اند و به آن عمل نکرده‌اند.

وی با تاکید بر پیگری ترک وظایف مسوولان، ادامه داد نمونه بارز آن سفر اخیر به خوزستان و پی گیری ترک فعل ها اثبات شده و برخورد با تعدادی از مسوولان بود و تعدادی نیز در حال توضیح و دفاع از اتهامات خود هستند.

درویشیان اظهار داشت: ما این هشدار را همواره به مسئولان داده ایم که فکر نکنند امروز که مسئولیت دارند و فردا که نیستند کسی از آنها سئوال نمیکند؛ همه همواره هم در زمان مسئولیت وهم پس از اتمام آن باید نسبت به عملکرد دستگاه خود پاسخ گو باشند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در کنار این اقدامات حمایت از مسئولان و مدیران دلسوز، پاکدست، شجاع و ریسک پذیر از رویکردهای جدید قوه قضائیه است.

وی با اشاره به مسوولیت مختلف دستگاه های اجرایی در خصوص مسائل فرهنگی تصریح کرد: دستگاه بازرسی با اهتمام پیگیر این مسئله خواهد بود تا قم در تمام زمینه‌ها به خصوص مسائل فرهنگی الگو باشد.

درویشیان در ادامه ترور شهید سلیمانی را ترور نماد مقاومت دانست و اظهار کرد: شاگردان مکتب حاج قاسم و سربازان انقلاب پاسخ این جنایت را خواهند داد و انتقام شهید سلیمانی را همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند خواهند گرفت.

وی افزود: شهید سلیمانی همانگونه که حیاتش سراسر از خیر و برکت بود با خون خود صهیونیست ها را در منطقه ریشه کن خواهد کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه، تمدید حکم تولیت آستان حضرت معصومه (س) از سوی مقام معظم رهبری را بیانگر حسن اعتماد معظم له و مؤید شایستگی‌ها و صلاحیت های آیت الله سعیدی دانست.

وی همچنین بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک های صنعتی و تصفیه خانه قم را از دیگر برنامه های خود در قم اعلام کرد.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار گفت: در بحث عفاف و حجاب دست‌های پشت پرده به دنبال برهم زدن فضای عمومی و ظاهری قم هستند که برخوردهای لازم باید با آن‌ها دنبال شود.

سعیدی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: قم با تعریفی که اهل بیت علیهم السلام از آن کرده‌اند ویژه است و ویژگی آن اقتضا می‌کند فراتر از آن چه که در استان‌های دیگر انجام می‌شود در قم انجام شود زیرا قم اسوه و الگو برای شهرهای دیگر است و به قم باید خاص نگاه کرد.

وی ضمن تقدیر از اهتمام رییس قوه قضاییه در مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف مطرح کرد: برخورد با ترک فعل نسبت به وظایف مسئولان و بازرسی از عملکرد آن‌ها در قبل و بعد از مسئولیت مصداق بارز انقلابی‌گری است.

وی تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر الگو بودن قم‌ در حوزه حجاب و عفاف یاد کرد و افزود: در بحث عفاف و حجاب دست‌های پشت پرده به دنبال برهم زدن فضای عمومی و ظاهری قم هستند که برخوردهای لازم باید با آن‌ها دنبال شود./