گرگان - ایرنا - نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان توسط معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان اهدا شد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان روز جمعه به ایرنا گفت: این تسهیلات یک‌میلیارد ریالی شب گذشته در اختیار یکی از شرکت های دانش بنیان استان قرار گرفت.

مهدی غفاری بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گلستان مهرماه امسال با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با سرمایه اولیه‌ای ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شده بود.

وی اظهار داشت: مجوز فعالیت این صندوق هفته گذشته پس از بازدید مجازی ناظران کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری صادر گردید.

وی همچنین از بازدید شب گذشته غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و گفت: در این بازدید روند فعالیت ها، تولیدات و برخی مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

وی به فعالیت های این پارک به خصوص پس از شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: استان گلستان به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه ۲۰ کشور دارد اما از نظر فعالیت در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا متناسب با واحدهای تولیدی جزو ۶ پارک برتر ایران است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: هشت واحد تولیدی مستقر در پارک علم و فن آوری گلستان در تولید ماسک، تجهیزات الکترونیکی، محصولات آرایشی بهداشتی و شیمیایی مبارزه با کرونا فعال هستند.

غفاری اظهار داشت: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۷ تعداد ۸۶ نفر در مجموعه های علمی - تولیدی این پارک شاغل بودند که این آمار سال گذشته به ۱۲۶ و اکنون به بیش از ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته وی اکنون ۱۴۶ واحد فناوری در استان گلستان فعال هستند،