مهاباد- ایرنا- مسوول امور بانوان فرمانداری میاندوآب‌ گفت: یک واحد تولیدی پوشاک و لحاف در این شهرستان در نهمین جشنواره ملی "تعالی مدیریت تعاونی" با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان تعاونی برتر کشور انتخاب و تجلیل شد.

حاجیه آهنگری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعاونی تولید پوشاک و لحاف شماره ۴۳۱ میاندوآب به مدیریت یکی از بانوان فعال این شهرستان بنام "مهین دولت‌پرور" امسال برای نهمین سال متوالی توسط خانه تعاون گران کشور به عنوان واحد برتر با محوریت "تعاونی‌ها و مسوولیت اجتماعی" جزو ۳۵ تعاونی برتر کشوری شناخته شد.

وی با بیان اینکه خانه تعاون گران کشور در راستای تعالی سازمانی تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون هر ساله به ارزیابی و اعطای جایزه تعالی مدیریت تعاونی به تعاونی های برتر کشور اقدام می‌کند، افزود: تعاونی ۴۳۱ تولیدی پوشاک و لحاف در میاندوآب‌ امسال به علت شیوع کرونا زمینه فعالیت خود را به تولید ماسک، لباس گان و البسه بیمارستانی برای کادر درمان تغییر داد و همچنین اقدام این تعاونی در ارایه الگوی تهیه فری سایز در زمینه تولید لباس‌های بیمارستانی مورد پذیرش تعاون گران کشور واقع شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا این تعاونی تولیدی همچنین موفق به دریافت لوح تقدیر به صورت مجازی شده بود، گفت: روز پنج‌شنبه نیز مدیرعامل این تعاونی به عنوان پیشکسوت در این عرصه و اعلام آمادگی در بحران های اجتماعی به ویژه در ایام کرونایی و کمک به اقتصاد جامعه توسط شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل شد.

مدیر تعاونی ۴۳۱ تولیدی پوشاک و لحاف میاندوآب‌ اظهار کرد: امسال نیز در پی شیوع ویروس کرونا با توجه به احساس مسوولیتی که نسبت به کشور و هموطنانمان داشتم، با شعار "چوعضوی بدرد آورد روزگار، دگرعضوها رانماند قرار" فعالیت خود را برای دوخت و تولید لباس‌ کادر درمان و ماسک‌های حرفه ای با قابلیت استریل تغییر دادیم.

امهین دولت پرور با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با هدف اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار در طبقه زیرزمین منزل خود با همکاری هفت نفر از بانوان شهرستان شروع کرده است، اظهار داشت: پس از مدتی فعالیت با فروش طلاهای خود ضمن گسترش فعالیت‌هایمان، علاوه بر آنکه این واحد را به یک واحد تولیدی بزرگ و تعاونی تبدیل کردیم، برای ۸۰ نفر از بانوان میاندوآبی نیز ایجاد اشتغال کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه همچنین برای چندمین سال متوالی به عنوان تعاونی برتر کشوری و استانی برگزیده می‌شویم، افزود: از کوچکترین و حتی تمام فضای منزل مسکونی خود در راه تولید استفاده کرده‌ایم به طوری که از راه‌پله برای تولید انواع گل‌های زینتی، از پشت‌بام برای تولید تشک و لحاف به صورت سنتی و پرورش انواع مرغ بومی، بلدرچین و کبک، از پارکینگ برای کارهای مربوط به برش پارچه‌ها استفاده کرده‌ایم.

وی با اینکه اکنون در تمام زمینه‌های مشاغل خانگی فعالیت داریم، گفت: همچنین امسال در محل موسسه خیریه گل‌های باغ رحمت میاندوآب‌ (محل نگهداری بیماران اعصاب و روان) که دارای فضای بزرگی است در زمینه خیاطی، کشت انواع گل و گیاهان زینتی و تولید محصولات خانگی فعالیت خواهیم کرد و ۵۰ درصد درآمد خود را به این موسسه اختصاص می‌دهیم.

دولت‌پرور همچنین بیان کرد: در راستای گسترش فعالیت خود راه‌اندازی دهکده اقتصادی را با هدف تحقق جهش تولید در دستور کار قرار داریم و زمینی هم از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان در اختیارمان قرار داده شده و از این حیث از این اداره و فرمانداری شهرستان که پیگیر این مهم بودند قدردانی می‌کنم.

این تعاونی تولیدی پوشاک در راستای مبارزه با بیماری کرونا بیش از ۱۵۰ هزار عدد ماسک، لباس گان و لباس سرهم ویژه کادر درمان تولید و بخش زیادی از آن را به طور رایگان در اختیار مراکز درمانی شهرستان میاندوآب به‌ویژه بیمارستان بستری بیماران کرونایی تحویل داد.

۱۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی با ۷۱۱ نفر عضو و با سرمایه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در شهرستان میاندوآب راه‌اندازی شده‌است.

 میاندوآب‌ مقام نخست را زمینه تعداد و اعتبار صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است.

راه‌اندازی این صندوق‌ها تأثیر بسزایی در توانمندسازی زنان روستایی، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصاد مناطق روستایی داشته است.