ایلام - ایرنا - پس از فروکش کردن تب تند کرونا و تغییر رنگ وضعیت استان از قرمز به نارنجی و سپس زرد، ساده انگاری مردم و بی تابی آنها برای تفرج در هوای بهاری، با برداشتن محدودیت ها همه را راهی گردش کرده است.

به گزارش ایرنا، خروجی های شهر ایلام مملو از خودرو برای حضور در مناطق تفریحی به ویژه نواحی جنوبی و گرمسیری استان که اکنون آب و هوای خوش و بهاریش را به رخ می کشد، شده است.

مردم این استان که علاقه خاصی به طبیعت گردی، گردشگری و تفریح به دلیل کوه های زیبا و طبیعت چشم نواز دارند، پس از یک سال محدودیت و ممانعت از تجمع و گردش و حضور در اماکن تفریحی اکنون بی‌مهابا فارغ از حال و هوای کرونا راهی طبیعت شده اند.

بسیاری از مسیر های خروجی شهر ایلام بسیار پر تردد و با ترافیک سنگین مواجه شده است به گونه ای که برخی از مسیرها را یک طرفه کرده اند.

با وجود همه هشدارها و اعلام خطر از احتمال برگشت مجدد کرونا، این ساده انگاری و بی توجهی بی گمان تب بالایی از شیوع مجدد کرونا را به دنبال خواهد داشت.

نیاز است فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آتش زیر خاکستر این روزهای زرد اعلام شود تا شاید با حساسیت بیشتر این روزها را سپری کنیم و دوباره به روزهای سیاه و بحرانی کرونا بازنگردیم.

استاندار ایلام و دیگر مسوولان استان هشدار می دهد که قرار گرفتن در وضعیت زرد و برداشت محدودیت ها نباید موجب غفلت و ساده انگاری مردم شود اما ظاهرا مردم استان توجه زیادی به این موضوع ندارند که گواه آن یکطرفه شدن مسیر تردد به مناطق گرمسیری ایلام بدلیل ازدحام و شلوغی است.

مسوولان هشدار می‌دهند این وضعیت حاصل پایبندی به محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌هاست و به هیچوجه نشانه از بین رفتن کرونا نیست بنابراین نباید رعایت پروتکل‌ها به رنگ‌بندی‌ها وابسته باشد.

استان ایلام دوره‌های متعددی از وضعیت‌های مختلف قرمز، نارنجی و زرد را پشت سر گذاشته و به طور معمول با بهبود وضعیت کرونا، رعایت پروتکل‌ها در بین مردم و صنوف کمرنگ شده است اما مسوولان هشدار می‌دهند اینبار دیگر نباید این مشکل تکرار شود و باید از وضعیت آرامی که به سختی و بعد از مرگ ده‌ها نفر ایجاده شده است، محافظت کرد.

بر این اساس استاندار ایلام تاکید کرد: تغییر وضعیت ایلام به زرد و ایجاد آرامش نسبی نباید باعث ایجاد غفلت شود، کوچکترین سهل‌انگاری ما را به روزهای بحرانی کرونا باز می‌گرداند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در استان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده استان ایلام یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در کنترل بیماری کروناست.

وی ضمن قدردانی از همه عوامل ستاد استانی کرونا افزود: همراهی خوب مردم در اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ایجاد وضعیت موجود بیشترین تاثیر را داشته است و این نشان می‌دهد که ما راه غلبه بر کرونا را یافته‌ایم.

استاندار ایلام همراهی مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در قطع زنجیره انتقال کرونا را مهمترین عامل کنترل این بیماری عنوان کرد.

محور ایلام صالح آباد یکطرفه شد

رییس پلیس راه ایلام گفت: جاده ایلام به سمت صالح آباد شهرستان مهران به علت حجم بالای بار ترافیکی روز جمعه یکطرفه شد.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: با توجه به حجم ترافیک در جاده های استان به ویژه محور ایلام به سمت صالح آباد در مسیر برگشت از هم اکنون تا پایان طرح ترافیک به سمت ایلام یکطرفه شد.

وی افزود: این طرح از ۲ راهی قدیم و جدید تا مهدی آباد از سمت صالح آباد به ایلام نیز از ساعت ۱۶ و برعکس یکطرفه می شود.

سرهنگ همتی زاده یادآور شد: جاده جایگزین، جاده قدیم صالح آباد ماربره خواهد بود و این طرح تا پایان روان شدن ترافیک ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، با اشافه شدن ۳۱ مورد جدید ابتلا و یک مورد جدید فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان در استان ایلام به ۲۳ هزار و ۹۳۸ نفر و فوتی ها به ۶۵۱ نفر افزایش یافت.

این استان در وضعیت زرد قرار دارد و از ابتدای دیماه تا کنون هشت روز بدون فوتی را پشت سر گذاشته است.