مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی توسعه عمرانی را یکی از اولویت‌های مدیریت این استان دانست و گفت: باید در زمینه تامین زیرساخت‌های استان حداکثر تلاش خود را انجام دهیم.

به گزارش استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان روز جمعه در نشست ملاقات با اعضای شورای اسلامی استان با تسلیت ایام فاطمیه و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای‌ شهید فخری‌زاده و سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: فعال شدن پروژه‌های عمرانی علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، به عنوان یک زیرساخت اصلی در توسعه استان تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌ها در مطالبه‌گری از دستگاه‌های ملی ادامه داد: برای جهش در حوزه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری باید نگاه ملی را به پروژه‌های استان جلب کرده و از منابع ملی استفاده کنیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: در این زمینه یکی از ظرفیت‌های قانونی، استفاده از توان بانک‌ها است، اما در خراسان رضوی از این ظرفیت کمتر استفاده شده است.
وی همچنین بر روان‌سازی فرآیندهای سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید نقش تسهیلگر داشته باشند تا بتوانند در خدمت توسعه همه جانبه استان قرار گیرند.

معتمدیان، شوراها را نماد مردم سالاری دینی دانست و ادامه داد: مردم بر اساس قانون می‌توانند در انتخابات شوراها شرکت کنند و در سرنوشت خود اثرگذار باشند.
وی با تاکید بر لزوم تاثیرگذاری شوراها در روند توسعه حوزه خدمتی خود گفت: شوراها باید در چهارچوب وظایف قانونی خود و با تعامل و همگرایی با مسوولان بومی شهرستان‌ها بتوانند در روند تکمیل و اجرایی شدن پروژه‌های منطقه خود موثر باشند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه فرایندهای جمهوری اسلامی برای تصدی مسوولیت‌ها مردمی است و همه مدیران به عنوان نمایندگان مردم باید در مسیر رضایتمندی آنان تلاش کنند افزود: همه مدیران در سطوح مختلف با شعار خدمت به مردم مسوولیتی را بر عهده می‌گیرند و باید صادقانه در جهت تحقق این شعار تلاش کنند چرا که بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی، اعتماد مردم است.
وی با بیان اینکه نتیجه سفرهای شهرستانی در قالب یک برنامه کارشناسی شده اجرایی جمع بندی می‌شود ادامه داد: این برنامه باید نقشه راهی برای مدیران باشد تا با اولویت بندی نیازها بر مبنای مطالبات مردمی و کار کارشناسی شده بتوانیم فعالیت‌ها را سامان دهیم.
معتمدیان گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی از نظر ترانزیت یک شاهراه بین‌المللی محسوب می‌شود، تمام تلاش خود را برای ساماندهی مرزهای استان و احیای منافع مردم انجام خواهیم داد.