گناوه - ایرنا - فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: از مجموع ۴۵۰ میلیاردریال اعتبار اختصاصی و ابلاغی سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان برای تکمیل پروژه فاضلاب این بندر تاکنون ۲۴۰ میلیاردریال جذب شده‌است و مابقی برای فازهای باقیمانده تامین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، احمد دشتی روز شنبه  در بازدید از طرح‌های عمرانی این شهرستان افزود: در اجرای سیاست‌گذاری‌های دولت به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شاخص و تاثیرگذار این شهرستان که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ دارند در تلاشیم برخی از آنها در دهه فجر و برخی دیگر تا قبل از پایان دولت دوازهم تکمیل شود.

وی اظهارکرد: به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و کاهش قابل ملاحظه درآمدهای دولت، استاندار بوشهر همچنان با برنامه‌ریزی منسجم بصورت مستمر در تلاش است تا پروژه‌های شاخص را در این استان به اتمام برسد.

فرماندار دیلم گفت: هم اینک شبکه گذاری یک کیلومتر  اصلی و ۳.۵ کیلومتر فرعی پروژه فاضلاب این شهر در دستور کار قرار گرفته‌است و ایستگاه چهارم پمپاژ فاضلاب در قسمت جنوبی شهر عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: با تکمیل پروژه شبکه فاضلاب شهری اقدامات نوسازی و زیباسازی به سرعت انجام و خواسته دیرینه مردم برآورده خواهد شد.

دشتی افزود: تا  دهه فجر امسال چندین طرح شاخص تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید که سالن ورزشی چندمنظوره بانوان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال یکی از آنها است.

وی اظهارکرد: تکمیل و تجهیز بخش اطفال و ویژه آی سی یو و سی سی یو  بیمارستان دیلم با همکاری خیران با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و ۱۶۰ میلیاردریال تجهیزات آن توسط دولت از دیگر پروژه‌های این شهرستان است که امیدواریم در دهه فجر امسال افتتاح شود.

فرماندار دیلم گفت: باند دوم محور اصلی دیلم به بهبهان با اعتبار ۱۳۰ میلیاردریال و بطول ۶ کیلومتر و ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیلم با اعتبار حدود  ۲۰ میلیاردریال  نیز تا دهه فجر امسال بهره‌برداری خواهد شد.

شهرستان دیلم با ۳۵ هزارنفر جمعیت در۲۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر قرار دارد.