تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

شاهرود- ایرنا- رییس شورای شهر شاهرود گفت: یکهزار و ۲۵۰ پرستار سه بیمارستان این شهرستان به پاس تلاش‌هایشان در درمان بیماران مبتلا به کرونا تجلیل شدند.

سید جواد بیطرف روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تلاش امروز کادر درمانی و بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا و تامین امنیت جسمانی آسیب‌دیدگان از این ویروس کمتر از رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه در روز پرستار به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی آیین تجلیل در بیمارستان های شاهرود انجام نشد، اظهار داشت: در سالن شورای شهر با حضور برخی از مسوولان شهرستان از تعداد ۱۵ پرستار بیمارستان امام حسین(ع)، بهار و خاتم الانبیاء(ص) به عنوان افراد منتخب تقدیر به عمل آمد.

بیطرف با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۵۰ تن مجموع آماری بود که جامعه نظام پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد به شورای شهر ارایه داد، تصریح کرد: تهیه هدایای صنایع دستی در حمایت از زنان بی سرپرست و مشاغل خانگی با توجه به آسیب کرونا به این مشاغل در دستور کار قرار گرفت.  

رییس شورای اسلامی  شهر شاهرود با بیان اینکه بیشتر این هدایا تاکنون اهدا شد، افزود: یک میلیارد ریال به پیشنهاد شهردار و موافقت اعضای شورای شهر برای خرید این صنایع دستی اختصاص یافت.  

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.