به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرزاق موسوی، عصر یکشنبه در این نشست، با بیان اینکه ۲ اصلاح جدی در ساختار باید مدنظر مدیریت شهری قرار گیرد، اظهار داشت: برخی بخشها و فعالیتها مانند گردشگری باید تقویت شوند و به جای افزایش نیروی انسانی از نظر کمی، موضوع افزایش کیفی و توان تخصصی و کارشناسی نیروی انسانی باید در این ساختار دیده شود.
وی افزود: برخی بخشهای مدیریت شهری شیراز نیاز به حمایت و تقویت بیشتر دارد، به عنوان مثال حوزه گردشگری و زیارت در کلانشهر شیراز با توجه به موقعیت این شهر تحتالشعاع فعالیتهای پراکنده و متنوع سازمان فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است.
موسوی، همچنین با تاکید بر ضرورت ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در موعد مقرر از سوی شهرداری شیراز گفت: بودجه شهرداری باید مبتنی بر برنامه پنچساله باشد و این موضوع به خوبی در این لایحه لحاظ و افزون بر این نقش نیروی انسانی و محوریت آن در بهرهوری در بودجه ۱۴۰۰ باید به روشنی دیده شود.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: ادغام ۲ سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل مسافر موجب عدم رضایتمندی رانندگان تاکسی شده است.
محمدتقی تذروی ادامه داد: ادغام دو سازمان نام برده که بنا به دستور وزارت کشور در دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز انجام شد، موجب ایجاد تعارض منافع و عدم رضایتمندی در خدمات و سرویس به رانندگان تاکسیرانی شده و لازم است همچون شهر اصفهان این ۲ سازمان از یکدیگر منفک شود و به حالت گذشته خود بازگردد.
وی اضافه کرد: از شهردار شیراز تقاضا داریم تا در چارچوب یک لایحه این موضوع را به شورای اسلامی این شهر انعکاس دهد تا در قالب مصوبه این تفکیک انجام شود.
قرارداد پنج هزار میلیاردی مترو شیراز
همچنین در این نشست، لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در باره کسب مجوز انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) بررسی شد و به تصویب رسید.
بر اساس این لایحه که از سوی کمیسیونهای عمران، حمل و نقل و ترافیک، برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا درصحن علنی این نهاد ارائه شده بود، شهرداری شیراز بهمنظور خرید و تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری این کلانشهر خواستار انعقاد قراردادی با برآورد پنج هزار میلیارد ریال و بدون تشریفات شد.
بر اساس ماده واحده این مصوبه، شهرداری میتواند طبق اولویت پروژه، برای خرید و تامین تجهیزات شبکه برق بالاسری و سیگنالینگ خط 2 قطارشهری، تا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال بدون تشریفات قانونی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) قرارداد منعقد کند.
در تبصره این لایحه نیز محل تامین منابع اعتباری بهمنظور خرید تجهیزات یادشده از محل منابع شهرداری، اوراق مشارکت و منابع عمومی دولت عنوان شده است.
در ادامه این جلسه نیز به لایحه یکفوریتی شهرداری شیراز درباره عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربری در محدوده طرح مکانی و زمانی شیراز که از کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا به این نهاد ارسال شده بود، رسیدگی شد.
این لایحه، به درخواست شرکتهای حمل و نقل، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی درباره رفع ابهامهای موجود در شیوهنامه تردد مکانی و زمانی وسایل نقلیه باربر و همچنین، ضرورت پیشبینی تمهیدات برای اجرای طرح یادشده اختصاص داشت.
بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری مکلف شد که پس از بررسی همه جوانب طرح و کسب نظر شرکتهای حملو نقل، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی، حداکثر تا سه ماه آینده گزارش نهایی را به شورا ارائه کند تا موضوع بار دیگر مطرح و در باره آن تصمیمگیری شود.
در ادامه این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از تلاشهای بسیجیان حسین مرادی، رزمنده و فرمانده گردان، مجید ایمنی، سرپرست گروههای جهادی مستقر در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و نماینده بسیج طلاب، ولی رحیمی، پدر شهید مدافع سلامت و سید ابوالفضل هاشمی، به نمایندگی از بسیج جامعه پزشکی به عنوان بسیجیان نمونه، تقدیر کردند.