شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی کمتر توجه شده است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری شامگاه یکشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تاکید کرد: امروزه امنیت غذایی مردم و کشور به حوزه کشاورزی مربوط است و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف باید براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه انجام شود.
جعفری تصریح کرد: بیشترین ظرفیت سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی با اشتغال‌زایی بالا است که کمتر به آن توجه شده است.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در بخش آب برای تمامی مناطق استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار و اصلی مسوولان ملی و استانی قرار گیرد.
جعفری با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید فولاد و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی آن می‌تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در سفر اخیر معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه آن به چهارمحال و بختیاری ۸۵ مصوبه به تصویب رسید.
قدرت‌الله حمزه تاکید کرد: این مصوبات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی تا به‌دنبال آن اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و ارتقای وضعیت اقتصادی محقق شود.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تحقق کامل این مصوبات بکوشند.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، پیشنهادها و طرح‌های خود در حوزه کارآفرینی نوآورانه و ایجاد اشتغال در روستاها را ارائه کردند.