قاسم احمدی لاشکی روز سه شنبه در گفت و گو با دختران حادثه دیده شین آبادی و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر افزود: شخص وزیر آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیر وضعیت دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی است.
وی با اشاره به اینکه ارتقای کمیت و کیفیت فرهنگیان، نیازمند سازماندهی بهینه نیروی انسانی است، اضافه کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، افرادی که مشمول قانون جذب نیروی های حق التدریس و نهضت سوادآموزی هستند، جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
لاشکی اضافه کرد: موضوع بررسی چالش های برگشت به مدرسه پس از کرونا، اهمیت بسزایی دارد و باید ابعاد آن تحلیل و راه کار مناسب ارائه شود.
احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه آموزشی شاد، کار بزرگی بود که آموزش و پرورش با این ابزار، آموزش بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز را پوشش داد.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و به صورت بومی گزینی خواهد بود.
لاشکی بیان کرد: رفع معضل کمبود فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی نیازمند هم افزایی نمایندگان مجلس و دولت با توجه به اولویت هاست و در این راستا احصا و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش با رویکرد تبدیل به احسن کردن باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: از پنج هزار و ۸۰ مدرسه فعال در سطح استان آذربایجان غربی، بیش از سه هزار مدرسه روستایی و در مناطق محروم است.
وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی، ۲۳۷ هزار محتوای آموزشی توسط راهبران آموزشی و معلمان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
منافی بیان کرد: بررسی جزئی علل عدم دسترسی دانش آموزان استان به آموزش مجازی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، ۱۵ آذرماه ۱۳۹۱ مدرسه ابتدایی دخترانه انقلاب اسلامی "شین آباد" در شهرستان مرزی پیرانشهر به دلیل استفاده از بخاری نفتی غیراستاندارد، دچار آتشسوزی شد.
در این حادثه ۲ دانشآموز فوت کردند و ۲۶ دانشآموز این مدرسه دخترانه نیز دچار سوختگی شدند که سوختگی ۱۴ نفر از آنها شدید بود.