ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری میزان قرارداد با پیمانکاران این شرکت در استان برای توسعه شبکه گاز طبیعی به ویژه در روستاها به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

علیرضا شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال از این رقم مربوط به بخش عمرانی است.

وی با بیان اینکه ۷۶ فقره آگهی مناقصه عمومی این شرکت طی ۹ ماهه سال‌جاری منتشر شده، افزود: از این تعداد ۵۷ فقره مربوط به بخش عمرانی، ۱۱ فقره مربوط به بخش جاری و هشت فقره نیز متعلق به بخش مشاورین بوده است.

وی با اشاره به اینکه از آگهی‌های منتشر شده سال‌جاری، ۲۵ فقره آگهی ختم به قرارداد شده است، افزود: از این تعداد نیز ۱۶ فقره برای بخش عمرانی، ۶ فقره برای بخش جاری و ۳ فقره نیز مربوط به بخش مشاورین بوده است.

شیخی ضمن بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال هیچ قرارداد از پیش امضا شده با پیمانکاران فسخ نشده است، گفت: در بخش مشاورین نیز سه مورد دیگر از قراردادها به روش تک گزینه ای بوده و نیازی با انتشار آگهی آنها نبوده است.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی این روند، هم اکنون برعکس شده و به استانی نسبتا برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود می یابد که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و بیش از یک هزار روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.