شهرکرد -ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۰ واحد مسکونی نیمه‌تمام در مناطق کمتر توسعه یافته استان با مشارکت یکی از خیران تکمیل و آماده تحویل به خانواده‌های نیازمند است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از کمیته امداد، علی ملکپور با اعلام این خبر افزود: این واحدهای مسکونی در شهرک رهبری روستای لبد، روستای جدید سرتنگ محمودی و روستای جدید لندی با نظارت سازمان نظام مهندسی و براساس اصول مهندسی و ایمن احداث شدند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای محل سکونت این خانواده‌ها در معرض حوادث طبیعی از جمله رانش زمین هستند، افزود: مراحل جابه‌جایی واحدهای مسکونی این خانواده‌ها آغاز شده است و تا کنون ۱۱۰ واحد برای خانواده‌های که توان مالی تکمیل این واحدها را نداشتند با مشارکت یک فرد خیر تکمیل شده است. 

ملکپور افزود: از مجموع این واحدهای مسکونی ۹ واحد در شهرک رهبری روستای لبد بخش بازفت واقع شده است که با مشارکت یکی از خیران به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تکمیل و به مددجویان تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: ۵۲ واحد مسکونی نیز در روستای جدید سرتنگ محمودی بخش ناغان با مشارکت فرد خیر به پنج میلیارد ریال تکمیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۹ واحد مسکونی نیز در روستای جدید لندی از توابع بخش میانکوه نیمه‌تمام بود که با مشارکت چهار میلیارد و۷۵۰ میلیون ریالی یکی از خیران تکمیل شدند.

وی گفت: امسال ۲۷۸ مورد مسکن مددجویی در استان احداث با اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در مناطق شهری و روستایی در قالب طرح‌های کمک به احداث مسکن، کمک به تکمیل مسکن و کمک به احداث سازه بهداشتی از محل تسهیلات کمیته امداد، کمک خیران، تسهیلات بلاعوض و آورده مددجویان احداث شده است.

به گزارش ایرنا، ۳۹ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در استان زیرپوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار دارند که ۶۰ درصد افراد زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.