آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا نارنجی و ناپایدار است و در صورت بی‌توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، شرایط قرمز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا بیان کرد: مشاغل گروه یک در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باید پلمب شوند و آموزش و پرورش بر رعایت بهداشت حوزه های امتحانی نظارت کند.

وی ادامه داد: مهدکودک ها با بهره گیری از ۳۰ درصد ظرفیت و باشگاه های کوهنوردی با ۵۰ درصد ظرفیت، با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند و بهزیستی و نیروی انتظامی معتادان متجاهر را ساماندهی و به آنها اقلام بهداشتی ارائه کنند و نظارت بر کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی تشدید شود.

سرهنگ فردین عباس زاده جانشین فرمانده سپاه آستارا هم اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد خانوارها غربالگری شدند و ۸۰۰ بسته غذایی، ۱۰۰ عدد کارت هدیه و هشت هزار ماسک به خانوارهای آسیب دیده از کرونا اهدا شد و فعالان این طرح تجلیل خواهند شد.

فرید بصیری مقدم سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: ۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند و ۱۱ نفر از مبتلایان در دی ماه فوت کردند.

شیوع ویروس کرونا در همه کشورها خسارت جانی و مالی بر جا گذاشته و راهکار مقابله با آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های تردد است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.