اصفهان- ایرنا- مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: دفتر سیاسی استانداری در راستای افزایش نشاط و مشارکت سیاسی مردم جامعه اقدام به برگزاری مستمر با احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی استان کرده است.

علی اصغر رفیعی نژاد روز سه شنبه در حاشیه نشست احزاب اصفهان در استانداری در گفت و گو با ایرنا افزود: در این جلسات احزاب و گروه‌ها از هر سه جناح اصول‌گرایان، اصلاح طلبان و مستقل و جناح‌های مختلف دعوت می‌شوند و با موضوع افزایش نشاط و مشارکت سیاسی در مواجهه با تحولات داخلی و بین المللی بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان تصریح کرد: این جلسات به منظور هم اندیشی و درخواست ارائه راهکار در خصوص نقش احزاب در افزایش نشاط و مشارکت سیاسی است.

وی اظهار کرد: در این جلسات احزاب و گروه‌ها مسائل، مشکلات، انتقادات، نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه می‌کنند که پس از جمع بندی مورد بهره برداری در استان و کشور قرار می‌گیرد.

رفیعی نژاد گفت: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسات از هر جناح سه حزب و یک مستقل حضور دارند.

وی تصریح کرد: برای این جلسه حزب اسلامی کار، حزب کارگزاران سازندگی، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند، جامعه اسلامی ورزشکاران و جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی دعوت شدند که به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار بپردازند.

بیش از ۱۰۰ حزب و تشکل سیاسی در استان اصفهان وجود دارد که فعالیت برخی به صورت مقطعی و برخی به صورت دائمی هستند.

تشکل‌ها از گروه‌های اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل فعالیت دارند، یک تشکل کشوری(سازمان عدالت و آزادی جمهوری اسلامی ایران) ، چهار تشکل استانی و مابقی تشکل‌ها در قالب دفتر یا شعبه فعالیت می‌کنند.

از ۱۱۶ تشکل رسمی اعلامی توسط وزارت کشور اکثر تشکل‌ها در اصفهان نمایندگی یا شعبه دارند.