همدان- ایرنا- استاندار همدان در ادامه سفرهای شهرستانی امروز به کبودرآهنگ سفر کرد، کلنگ زنی یک مجتمع گلخانه‌ای، اختصاص سه میلیارد تومان برای شتاب بخشی به پروژه های این منطقه و بازدید از روند ساخت و ساز ۲ هزار مسکن روستایی از برنامه های وی در این روز پرکار بود.

استاندار همدان روز چهارشنبه به کبودرآهنگ سفر کرد و مورد استقبال رسمی مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان این خطه ادای احترام کرد.

سیدسعید شاهرخی سپس با حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه کبودراهنگ دیدار و گفت و گو کرد و پس از آن در جلسه کمیته برنامه ریزی شرکت کرد و در جریان آخرین وضعیت پروژه های عمرانی و اقتصادی این شهرستان قرار گرفت.

اختصاص سه میلیارد تومان به منظور شتاب بخشی به روند اجرای طرح های در دست اجرای کبودراهنگ آورده او برای این منطقه محروم بود که یک میلیارد تومان آن برای طرح های شهری و ۲ میلیارد تومان دیگر برای پروژه های در حال اجرا هزینه می شود.

استاندار همدان مژده راه اندازی دستگاه سی تی اسکن شهرستان را به مردم کبودرآهنگ داد و گفت: این دستگاه به منظور رفاه حال مردم و جلوگیری از مراجعه بیماران به شهرهای دیگر تا دهه فجر افتتاح می شود.

وی احداث ۲ هزار واحد مسکن روستایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه را یک اقدام اساسی و ماندگار برای خدمت به مردم این دیار دانست که موجب رونق و آبادانی روستاهای این منطقه می شود.

به گفته شاهرخی ۲۱۵ پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی و اقتصادی به ارزش ۲۹ میلیارد تومان در کبودرآهنگ در حال اجرا است که نوید دهنده توسعه همه جانبه در این شهرستان است.

برنامه بعدی استاندار همدان در این سفر کلنگ زنی مجتمع ۲۰هکتاری گلخانه کوریجان بود.

وی در این آیین گفت: بر اساس سند راهبردی استان ۲۱۰هکتار گلخانه در استان همدان در طول سه سال اجرا می‌شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: گلخانه های همدان از ۱۰۷ هکتار به ۱۷۴ هکتار رسیده و مشارکت بخش خصوصی در این راستا قابل تقدیر است.

استاندار همدان در ادامه سفر به شمال غربی استان از روند اجرای طرح مسکن محرومان روستای حاتم آباد بازدید کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه نماینده معین شهرستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار کبودرآهنگ و رئیس بنیاد مسکن استان در این بازدید شاهرخی را همراهی کرده و آخرین وضعیت پروژه مسکن محرومان را بررسی کردند.

این طرح شامل احداث ۲ هزار خانه روستایی است که تابستان امسال با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلنگ زنی شد و هم اکنون پیشرفت مناسبی دارد.

استاندار همدان در ماه های اخیر به شهرستان های اسدآباد، ملایر، نهاوند و تویسرکان سفر کرده است.