مشهد- ایرنا- دبیر نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال (راه آینده) گفت: این جشنواره با قدردانی از ۲۳ برگزیده به صورت حضوری و مجازی روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.

سید تقی عالمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در محورهای جبهه مقاومت اسلامی، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خانواده و سبک زندگی، تولید علم و پیشرفت علمی، اقتصاد، اشتغال و رونق تولید، عدالت و مبارزه با فساد، جوان و نگاه به آینده، استقلال و امنیت و همچنین دشمن‌ شناسی برگزار شد.

وی با اشاره به انتخاب آثار رسانه ای این جشنواره ادامه داد: تفاوت این رویداد با سایر جشنواره های دیگر در این بود که اعضای تیم تحقیقاتی و پژوهشی با رصد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، آثار هنرمندان را مورد ارزیابی قرار داده و در صورتی که هنرمندان به صورت شخصی و بدون سفارش آثاری را با توجه به موضوعات اعلام شده تولید کرده بودند در این جشنواره مورد پذیرش قرار گرفتند.

دبیر این رویداد هنری گفت: براین اساس بیش از ۶۰۰ اثر از هنرمندان مختلف مورد پذیرش قرار گرفت که ۲۳ نفر مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی به آنها اهدا شد.

وی افزود: از زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تولیداتی به صورت مردمی و خودجوش در قالب‌های گرافیک پویا شامل موشن گرافیک، استوری موشن، رئال موشن، استاپ موشن، مستند موشن، کمیک موشن و گرافیک ایستا در انواع پوستر، عکس‌ نوشت، اطلاع ‌نگاشت، نقاشی دیجیتال برای جشنواره جمع‌آوری شد.

عالمی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه برگزاری این جشنواره در فضای مجازی و رسانه قرار می‌گرفت، تصمیم گرفته شد قالب‌های ارائه آثار به گونه‌ای انتخاب شوند که امکان پرداخت به آن‌ها در فضای مجازی وجود داشته باشد.