کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امام راحل با تاکید بر ایجاد امید برای مردم اصرار داشتند که کارهایی که انجام شده به مردم گفته شود، همین‌طور مقام معظم رهبری نیز بر ایجاد امید در مردم تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «مصطفی علما» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه، بیان داشت: یک سری قضایا در دولت فعلی و دولت گذشته به وجود آمد که در مردم ایجاد ناامیدی کرده اما حضور آیت الله رییسی در رأس دستگاه قضایی باعث ایجاد امید در دل‌ها شده است.

او افزود:  آیت‌الله رییسی از سن ۲۰ سالگی در بطن انقلاب و دستگاه قضایی بوده‌ است و این قوه را به خوبی می‌شناسد.

وی ادامه داد: تیم آیت‌الله رییسی به طور فعال کار می‌کنند و شاهدیم در بسیاری از جاها که املاکی یا کارخانه‌ای تصرف شده را بر گردانده‌اند و این گونه کار کردن برای مردم مشکل‌گشا است.

آیت‌الله علما، اشاره ای به حدیث پیامبر(ص) داشت که در طول زندگی نسیم‌هایی از سوی پروردگار می‌وزد و باید خود را در معرض این نسیم‌ها قرار بدهیم.

وی آیت الله رییسی را مصداق این نفحات پروردگار دانست که باید قدرش را دانست و گفت: ایشان هم انقلاب و هم دستگاه قضایی را به خوبی لمس کرده و همه باید از این موقعیت استفاده کنیم.

امام جمعه کرمانشاه امام راحل را مثال زد که تا سن ۹۰ سالگی رادیو در دست اخبار را دنبال می کرد و تمام وقتش را صرف مردم، اسلام و انقلاب کرد.

او تاکید کرد که مردم از جمهوری اسلامی انتظار و توقع دیگری دارند.

سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه در نوزدهمین سفر استانی خود امروز (پنجشنبه) وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و مقامات محلی قرار گرفت.

در این سفر یک روزه وزیر دادگستری و مقامات ارشد دستگاه قضایی، حجت الاسلام رییسی را همراهی می کنند.

هدف این سفر بررسی وضعیت دستگاه قضایی کرمانشاه و پیگیری مهمترین مشکلات مردم استان اعلام شده است.

حضور در نشست شورای اداری، دیدار با نهادها و تشکل های مردمی فعال در حوزه صلح و سازش، دیدار با نخبگان، دیدار با قضات، کارکنان و مسوولان قضایی و حضور در شورای قضایی استان از جمله برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان کرمانشاه است.

همچنین رییس کل دادگستری کرمانشاه پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته است که برخی موضوعات مهم مانند پرونده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه نیز در این سفر بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.