محمدصادق شیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با به روز رسانی سامانه ۱۱۸ همدان، اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در سطح استان همدان، به سرورهای اصلی مخابرات کشور منتقل شد.
وی اظهار داشت: پیش بینی کرده بودیم با به روزرسانی این سامانه، ۱۱۸ همدان با اختلال همراه باشد که با نکته سنجی کارشناسان شرکت مخابرات، از بروز هرگونه اختلال در سامانه ۱۱۸ جلوگیری شد.
شیری عنوان کرد: با به روزرسانی این سامانه، کیفیت خدمات دهی در ۱۱۸ تغییری نکرده است و تنها سرور دادهها به تهران منتقل شده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح یکپارچه سازی سامانه ۱۱۸، اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در سراسر کشور، در هر استان قابل دسترسی و ارائه به درخواست کنندگان است.
مدیر فناوری اطلاعات شرکت مخابرات استان همدان گفت: سامانه ۱۱۸ همدان، ۵۸ کاربر دارد و به صورت ۲۴ ساعته به مخاطبان خدمات ارائه میکنند.
وی تصریح کرد: پیش از این ارتباط مخاطبان این سامانه در استان همدان، به سه مرکز ۱۱۸ در شهرستانهای همدان، ملایر و تویسرکان وصل میشد که با اجرای این طرح امکان پاسخگویی کاربران به مخاطبان ۱۱۸ در سراسر کشور فراهم است.
شیری اظهار داشت: روزانه بیش از ۳۰ هزار تماس برای اطلاع از شماره تلفن افراد، شرکتها و مراکز دولتی با سامانه ۱۱۸ استان همدان برقرار میشود.
بر اساس آخرین آمار، بیش از ۱۲۰ هزار شماره تلفن در سامانه ۱۱۸ همدان ثبت شده که از این تعداد ۲۷ هزار شماره حقوقی و در اپلیکیشن تلفن همراه نیز به ثبت رسیده است.