قزوین – ایرنا – معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۹۹۲ هزار و ۲۸۰ قزوینی معادل ۲۸۳ هزار خانوار و برابر با ۷۵ درصد یارانه بگیران استان، بسته حمایت معیشتی دولت را دریافت می‌کنند.

قاسم آقاعلیخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین آمار وزارتخانه، استان قزوین یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۶ نفر جمعیت معادل ۴۵۷ هزار و ۶۴۹ خانوار دارد که از این تعداد یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۶ نفر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استان قزوین ۹۲ هزار و ۹۵۰ نفر یارانه دولت را دریافت نمی‌کنند، اضافه کرد: در آبیک ۹۳ هزار نفر، قزوین ۵۵۸ هزار و ۹۸۶ نفر، تاکستان ۱۷۲ هزار و ۹۹۶ نفر، بویین زهرا ۱۴۴ هزار و ۶۱۷ نفر، البرز ۲۴۷ هزار و ۴۲۹ نفر و آوج ۳۷ هزار و ۸۶۶ نفر یارانه می‌گیرند.

این مسوول با اشاره به آمار تفکیکی استان از نظر دریافت یارانه کمک معیشتی، افزود:در آبیک ۷۴ هزار و ۸۰۴ نفر، آوج ۳۱ هزار و ۵۴۶ نفر، البرز ۲۰۸ هزار و ۸۵ نفر، بویین زهرا ۱۲۰ هزار و ۳۴۹ نفر، تاکستان ۱۴۰ هزار و ۹۴۸ نفر و شهرستان قزوین ۴۱۶ هزار و ۵۴۸ نفر یارانه کمک معیشتی را دریافت می‌کنند.

آقاعلیخانی درباره نحوه اعتراض جاماندگان از دریافت یارانه، گفت: سایت  http://www.refahi.ir برای دریافت اطلاعات یارانه بگیران و آگاهی از وضعیت یارانه و میزان واریز آن تعریف شده و متقاضیان با مراجعه به این سامانه می‌توانند وضعیت خود را مشاهده کنند.

وی اضافه کرد: اگر در این سایت، یارانه به حساب شخصی واریز می‌شود ولی قابل برداشت نباشد احتمالا آن فرد، مشکل بانکی دارد که باید از طریق بانک مربوط آن را پیگیری کند.

این مسوول گفت: همچنین سایت https://hemayat.mcls.gov.ir/ برای بررسی وضعیت متقاضیان و اعتراض به دریافت نکردن بسته حمایت معیشتی تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سایت اعتراض خود را ثبت نمایند که نتیجه آن پس از بررسی در همین پایگاه، قابل مشاهده و دریافت است.

وی گفت: کسانی که یارانه آنها در سال‌های گذشته به دلیل تمکن مالی قطع شده است نیز می‌توانند با مراجعه به سایت اعتراض خود را ثبت نمایند که پس از بررسی در صورتی که مشمول باشند حمایت معیشتی و یارانه آنها برقرار خواهد شد.

آقاعلیخانی افزود: کسانی که از دریافت یارانه جا مانده‌اند ابتدا باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها آنها را تعیین تکلیف نماید سپس مراحل بعدی اعتراض خود را پیگیری کنند.

وی افزود: وزارت رفاه این دو سامانه را جهت اعتراض و بررسی وضعیت مردم ایجاد کرده تا شهروندان در این زمینه، دچار مشکل نشوند و نیازی هم به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها نداشته باشند.