اصفهان- ایرنا- امام جمعه سمیرم گفت: آثار و نوشته‌های مرحوم علامه مصباح‌ یزدی در زمینه فلسفه اسلامی، اخلاق و الهیات کم نظیر و زمینه‌ساز تحول در علوم انسانی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌السلام سیدعبدالعظیم مولازاده معدنی روز پنجشنبه در آیین گرامی‌داشت ارتحال عالم ربانی علامه محمدتقی مصباح یزدی در سالن ۹ دی سپاه سمیرم، اظهارداشت: آموزش فلسفه ایشان در ۲ جلد، کتابی پرمحتوا در زمینه فلسفه‌ اسلامی است که تاکنون چندین نوبت تجدید چاپ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان کتابی با عنوان "به پیشواز خورشید غرب" دارند که با محتوای سفر به اسپانیا و چند کشور آمریکای لاتین نوشته شده و گوشه‌ای از دریای عمیق فعالیت‌های علمی، فرهنگی آن مرحوم در آن به رشته تحریر در آمده است.

امام جمعه سمیرم نگارش کتاب‌هایی درباره نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از دیگر آثار علامه مصباح برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم ارتباط معنوی و قلبی وی با جوانان و طلبه‌ها و برپایی نشست‌های پرسش و پاسخ با آنان بود.

به گفته حجت‌الاسلام مولازاده معدنی، مطالعه اثر گران‌سنگ ایشان با نام انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ بویژه در این دوره تاریخی حساس و پیچیده نشان از بصیرت انقلابی و درک بالای معرفتی علامه مصباح درباره مسیر روشن و آرمانی انقلاب اسلامی دارد.

وی رحلت آیت‌الله مصباح یزدی را اتفاق مهمی در حوزه معرفت و علوم انسانی دانست و افزود: زمانی که برخی با پوشش تقلبی به دنبال نواندیشی دینی بودند مصباح همچون چراغ هدایت جامعه، روشن ماند و در برابر انحراف‌ها مقاومت کرد تا ثابت کند دین منهای معرفت دین کاملی نیست.

امام جمعه سمیرم با بیان اینکه علامه مصباح یزدی همواره انقلابی بود و انقلابی ماند، اظهار داشت: بیان عبارات در لفظ به نظر کاری راحت است اما در عمل و مصادیق علمی، عقیدتی و ایستادن در برابر انحراف و منحرفین، کار ساده‌ای نیست.

وی فقدان این عالم بزرگ دینی را به همه دوست‌داران و ولایت‌مداران واقعی تسلیت گفت  و ابراز امیدواری کرد جوانان مومن، پرتلاش و مکتبی راه و مسیر الهی و انسانی عالمانی همچون علامه مصباح یزدی را ادامه دهند.

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر روز جمعه دوازدهم ماه دی پس از مدتی تحمل بیماری، به لقاء الله پیوست.