شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مردم این استان با انتقال آب در صورتی که اجرای عدالت و قانون مدنظر باشد مشکلی ندارند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری افزود: بی‌شک آب انفال است و همه مردم باید از آب بهره‌مند شوند، اما در اجرای برخی طرح‌های انتقال آب در کشور حق‌مداری و حاکمیت عدالت دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مردم این استان هیچگاه با انتقال آب مخالف نبوده‌اند بلکه معتقدند نیازهای آبی این استان تامین شود و مازاد آن بر اساس طرح‌های کارشناسی در اختیار استانهای دیگر قرار داده شود.

امام جمعه شهرکرد طرح‌های راهسازی را از دیگر نیازهای اولویت‌دار این استان عنوان کرد و گفت: این استان در بن‌بست قرار دارد و تا وقتی از آن رها نشود مشکلات فعلی در استان وجود خواهند داشت.

نکونام با اشاره به آلودگی نفتی در بخش میانکوه شهرستان اردل، رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم این منطقه را خواستار شد و افزود: بیش از ۳۰ سال است که در دفعات با نشت نفت به منطقه مشکلات بسیاری برای مردم شکل گرفته که نیاز است مسیر لوله تغییر کند.

وی، محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی را از دیگر نیازهای استان عنوان کرد و گفت: می‌طلبد در این خصوص از جمله گازرسانی به روستاها بیش از پیش تلاش شود.

نکونام به ۴۶ طرح جهش تولید این استان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای هرچه بهتر این طرح‌ها نیاز به اعتبار دارد که نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبار است.

به گزارش ایرنا،محمدباقر قالیباف به همراه هیاتی از مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه وارد استان چهارمحال و بختیاری شد.

۲ رییس کمیسیون و تعدادی از مسوولان، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی را در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری همراهی کردند.