همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در سطح شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان با توجه به پایداری نسبی شرایط آب و هوا طی روزهای آینده خبر داد.

«روح الله زاهدی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه بارشی فعالی را تا پایان هفته در استان نخواهیم داشت، افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش بینی می شود که یخ‌زدگی سطح معابر نیز دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به افزایش دمای هوای مناطق مختلف استان نسبت به چند روز گذشته، خاطر نشان کرد: هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان ماندگار است و کمینه دمای بیشتر نقاط استان طی روزهای آینده بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد زیر صفر در نوسان خواهد بود.

به گفته زاهدی، با توجه به بررسی داده های هواشناسی، تا ۱۰ روز آینده سامانه بارشی فعالی وارد استان همدان نمی‌شود و برهمین اساس پایداری جوی موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق شهری و صنعتی استان می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه کمینه دمای زیرصفر بیشتر شهرهای استان، افزود: نهاوند با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کبودراهنگ با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی گفت: بیشنه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز دراین مدت به ترتیب هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.