مهاباد- ایرنا- رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با اشاره به کاهش ۶ درصدی وقوع آتش‌سوزی در این شهرستان طی سال جاری گفت: امسال ۴۵۰ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این سازمان انجام شده است.

سیدفواد هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰۰ مورد مربوط به اطفای حریق و ۲۵۰ مورد مربوط به عملیات‌های مختلف امداد و نجات در این شهرستان بوده است.

وی افزود: امسال در مجموع  ۴۵ باب منزل مسکونی، ۲۸ مغازه و کارگاه، ۳۱ دستگاه خودرو و ۹۶ مورد آتش سوزی در باغات و زمین‌های زراعی به دلایل مختلف در این شهرستان بوقوع پیوسته است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با بیان اینکه مهار آتش مهمترین و پر مخاطره‌ترین عملیات آتش نشانان بوده است، افزود: آتش گرفتن مکان‌هایی مانند منازل مسکونی، مغازه، انبار، کارگاه و خودرو و باغات در بوکان در سال جاری خسارت مالی زیادی به‌بار آورده که دلیل بیشتر این حوادث سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه به خصوص در میان کودکان در زمینه رعایت موارد ایمنی اضافه کرد: برای داشتن شهری ایمن باید اصول ایمنی را در بین خانواده‌ها نهادینه کرد.

"هاشمی" گفت: مردم باید اصول و توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و در منازل، خودرو و حتی محل کار خود به کپسول‌های اطفای حریق دسترسی داشته باشند تا هنگام حادثه، بلافاصله حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنند.

وی افزود: در طول این مدت واحد آموزش و پیشگیری این سازمان بیش از ۹۶۰ نفر ساعت آموزش اطفای حریق و ایمنی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، ۶۵ مورد بازدید پیشگیری و ۱۳ مورد علت یابی حریق را به اجرا گذاشته است.

چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در بوکان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.