سمنان- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی در راستای اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد.

مقداد عباس نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا شناسایی شده شهرستان دامغان در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه، از اقلام ویژه طرح بهره‌مند شدند. 

وی اضافه کرد: این بسته‌های معیشتی شامل چهار قلم کالای اساسی از جمله روغن، رُب، ماکارونی و حبوبات است که اقلام دیگر از جمله برنج، گوشت و مرغ نیز در آینده نزدیک بین این خانوارها توزیع می‌شود.

عباس نژاد اظهار داشت: شناسایی افراد نیازمند همچنان ادامه دارد و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای این رزمایش نیز در صورت تامین اعتبار، در نوبت های بعدی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی هر سبد کالایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و اعتبار صرف شده در این طرح سه میلیارد و ۱۵۰ میلیارد ریال است. 

عباس نژاد ادامه داد: گزینش افراد نیازمند توسط پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری سطح شهر انجام شده است که توزیع بسته‌های معیشتی براساس بانک اطلاعاتی انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: توزیع این تعداد بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی دامغان و در قالب ۲۱ گروه جهادی در سطح شهر و روستاها از صبح امروز آغاز شد. 

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان گفت: هزینه تهیه و توزیع این اقلام توسط سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین اعتبار شد.  

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای ۱۸ قشر، ۱۰۷ پایگاه بسیج و ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته است.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.