رشت - ایرنا - ششمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر در گیلان با معرفی ۴۴ اثر برگزیده عصر امروز در انزلی به کار خود پایان داد.

در این مراسم از نفرات برتر ۴۴ اثر برگزیده در بخش‌های خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه تجلیل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت : باید راه رسم شهید سلیمانی در رسانه نمود یافته و به جامعه بیش از پیش معرفی و ترویج شود و این مسئولیت و رسالت یکایک ماست که خط فکری سردار سلیمانی را در کلیه آثارمان متجلی کنیم .

ابراهیم رضایی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری ،رهبران این تفکر هستند که "ما خود می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم" افزود :  این همان تفکر دفاع مقدس است که هر زمان به آن اتکا شده نتیجه حاصل شده است.
وی عنوان کرد: علمدار این تفکر در حال حاضر شهید حاج قاسم سلیمانی بود که  سخت ترین و پیچیده ترین کارها را در چهار دهه مجاهدت خود انجام داد و این تفکری است که با داعش جنگید و آمریکا را به عقب راند که می تواند با داعش فقر ، اعتیاد ، بیکاری و محرومیت بجنگد.
 وی رسانه ها را به خواندن وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی توصیه کرد.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان در این مراسم با اشاره به نقش رسانه ها در تحقق آرمانهای انقلاب ، دعوت به صلح و دمیدن روح امید در جامعه گفت : رسانه های استان در ششمین دوره جشنواره ابوذر در تولید محتوا با هزارو ۳۸۶ اثر به رشد ۱۹ درصدی در تولید محتوا نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

 مهدی پارسا اظهار داشت : این جشنواره در ۱۱ محور جهش تولید ، اقتصاد مقاومتی ، بصیرت و دشمن شناسی ، مبارزه با تروریسم ، خروج آمریکا از منطقه ، مسائل صنفی خبرنگاران ، کرونا و کمک مومنانه ، امید آفرینی ، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، فرصتها و چالشهای دو صنعت مهم استان برنج و چای آثار خبرنگاران استان گیلان را بررسی کرد.
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد تجاری انزلی نیر در این مراسم گفت :اگر احیانا وضعیت رسانه های استان گیلان مساعد نیست باید با مساعدت یکدیگر مشکلات آنها را برطرف کنیم .
حجت مهدوی تاکید کرد : فرق ما با سایر رسانه های دنیا در صداقت و مصادیق انسانی است ، آنها سعی دارند حقایق را وارونه جلوه دهند و این مسئولیت مارا سنگین تر می سازد .
وی خاطر نشان کرد : رسانه ها چه مجازی و حقیقی باید راستگویی پیشه کرده و خدمات را با شفافیت عرضه کنند .