شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۸۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۷۲ ساعت گذشته در شرق استان سمنان شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه مردم به حساسیت شیوع این ویروس آگاهی داشته و اصول و موازین بهداشتی را رعایت می کنند، افزود: با احتساب موارد جدید شناسایی شده، شمار مبتلایان به ویروس کرونا از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان به پنج هزار و ۹۳۶ تن رسید.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مناطق کشور به ویژه شهرهایی که در همجواری شهرستان شاهرود قرار دارند، سیر ابتلای صعودی و فزاینده را تجربه می کنند، اظهار داشت: چرخه انتقال ویروس در استان سمنان با توجه به شناسایی های جدید همچنان فعال است و باید مردم اصول مراقبت و پیشگیری را جدی تر رعایت نمایند.

چمن با بیان اینکه در صورت غفلت و عادی انگاری امکان دارد ما هم مشابه برخی از این مناطق با روند فزاینده و موج صعودی ابتلا، بستری و فوت مواجهه شویم، گفت: ۱۶۰ گروه عملیاتی در طرح شهید سلیمانی مشغول مقابله، پیشگیری و کنترل همه گیری بوده و نیازمند همکاری بیشتر مردم در اجرای بهتر این طرح هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراقبت، بیماریابی، نمونه گیری و اهدای بسته های معیشتی را از محورهای این طرح برشمرد و افزود: در موضوع نمونه گیری گاهی مقاومتی هایی از طرف بیماران و اطرافیان وجود دارد که می بایست همکاری مردم در این خصوص بیشتر شود.

وی از مردم خواست در پیگیری و پاسخ گویی به تماس این گروه های عملیاتی که به جهت اجرای موضوع مراقبت انجام می شود، همکاری های لازم را داشته باشند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ تن از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۱۷۱ تن رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی پنج هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۱۷ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ تن رسید.