بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون ووشو گفت: افتتاح کمپ بین‌المللی کوراش در بجنورد، می‌تواند نقطه قوتی برای آینده ورزش کشور و استان خراسان شمالی باشد.

به گزارش ایرنا امیر صدیقی روز دوشنبه در آیین افتتاح کمپ بین المللی تیم ملی کوراش در بجنورد اظهار داشت: با افتتاح این کمپ در بجنورد،  خراسان شمالی به عنوان پایتخت کوراش کشور، می تواند به خود ببالد به گونه ای که از این پس شاهد برگزاری اردوی تیم های ملی در دیگر رشته های موازی کوراش نیز در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کوراشکاران با حداقل امکانات در رویدادهای بین المللی می درخشند، تصریح کرد: خانواده کوراش کشور، ورزشکاران کم توقعی دارد که با آمادگی کامل در مسابقات آسیایی و جهانی همیشه درخشیده اند و این بار نیز شاهد درخشش این ورزشکاران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ تایلند و بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین در آذر سال آینده خواهیم بود.

صدیقی با بیان اینکه به زودی مرحله دوم این سالن ورزشی با همکاری مقامات استانی تکمیل خواهد شد، یادآور شد: در مرحله دوم نیز خوابگاه ها و سالن بدنسازی برای این کمپ بین المللی در شان قهرمانان این رشته ورزشی ساخته می شود.

وی با اشاره به برگزاری اردوی ملی با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی خاطرنشان کرد: این اردوی ملی با حفظ سلامت ورزشکاران از ۲ هفته پیش آغاز شده و هم اکنون در حال پایان است و تمام تلاش فدراسیون حفظ سلامت ورزشکاران بوده است، به گونه ای که فدراسیون به طور دائم با ستاد ملی مقابله کرونا در ورزش برای چگونگی برگزاری اردوها در ارتباط بوده است.

رییس فدراسیون ووشو با اشاره به گسترش رشته کوراش در کشور اظهار داشت: حضور ورزشکارانی از استان اصفهان در اردوی ملی نشان از آن دارد که این ورزش به خراسان تنها محدود نمی شود  و در دیگر نقاط کشور هم گسترش یافته است.

صدیقی با اشاره به برگزاری لیگ برتر کوراش مردان از هفت تا ۱۵ بهمن ماه، افزود: لیگ برتر بانوان کوراشکار نیز از ۱۵ بهمن ماه آغاز خواهد شد.

افتتاح کمپ بین المللی کوراش در بجنورد از برنامه های سفر یکروزه رییس فدراسیون ووشو و رییس انجمن کوراش به خراسان شمالی بود.

خراسان شمالی به دلیل رونق کشتی سنتی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی از جمله کوراش و جودو در کشور است و تاکنون قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.