تهران- ایرنا- جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و راههای حمایت از تولید و بنگاه‌های اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ‌در آغاز این جلسه درباره برخی موضوعات و مباحث مرتبط با لایحه بودجه ۱۴۰۰، مقرر شد این موارد از طریق گفت و گو، تعامل و تشکیل جلسات مشترک دولت و مجلس بررسی و هماهنگی‌های لازم ایجاد شود.

در این جلسه همچنین راه‌های حمایت از تولید و بنگاه‌های اقتصادی مورد بحث قرار گرفت و در مورد مدت زمان اعتبار مصوبه جلسه ۴۴ شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در رابطه با صدور و استفاده از چک‌های تضمین شدن بانکی، از زمان ابلاغ به مدت ۶ ماه دیگر تمدید و تاکید شد که درصورت تصویب لایحه مربوط به این موضوع در مجلس شورای اسلامی، قانون جدید ملاک قرار خواهد گرفت.

در جلسه امروز شورایعالی هماهنگی اقتصادی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور گزارش‌هایی از اجرای مصوبات قبلی شورای عالی و عملکرد ستاد ملی و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کردند.

شورا پس از بحث و بررسی، مهلت زمانی مشوق‌های مالیاتی و تعویق اجرائیه‌های دستگاه‌ها درمورد بنگاه های تولیدی که با مشکل مواجه شده اند را برای یک بار منوط به تشخیص ستاد ملی مورد تمدید قرار داد.