تهران- ایرنا- دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد گفت: هزار و ۴۶۳ عنوان کتاب آموزشی برای استفاده و خریداری مدارس تایید شده است.

کیومرث جهانگردی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره کتاب رشد که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: ۳۴۹۹ کتاب به دبیرخانه ارسال شد که از این میان هزار و ۴۶۳ کتاب آموزشی مورد تایید قرار گرفت.

وی در باره برگزاری جشنواره کتاب اظهار داشت: جشنواره، کتاب‌های منتشر شده در سال گذشته یعنی سال ۹۸ را بررسی می‌کند تا در سال ۹۹ مدارس و دانش آموزان از این کتاب‌ها بهره مند شوند.

دبیرهجدهمین جشنواره کتاب رشد عنوان کرد: هرساله فهرست گانی منتشر و کتب در آن درجه بندی می‌شود و از این میان کتاب‌های انتخاب شده در ۲۶ بخش، کارهای ارزشیابی از سوی گروه‌های داوری انجام می گیرد.

جهانگردی ادامه داد: هر کتاب که در این جشنواره بتواند ۷۰ نمره از نمون برگ‌ها را کسب کند، جایگاه تقدیر و نامزد و نمره بالای ۸۰ اثر برگزیده می شود.

وی یادآورشد: امسال برای اولین بار سامانه ای برای بررسی کتاب‌های جشنواره راه‌اندازی شد که به همین دلیل تمام ‌فعالیت‌ها به صورت الکترونیکی صورت گرفت.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۲۷۸ ناشر در سامانه ثبت‌نام کردند که از بین آنان ۲۷۰ انتشاراتی کتاب خود را در این جشنواره شرکت دادند و ۱۱ اثر برگزیده و ۱۹ اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

جهانگردی با بیان اینکه داوران این جشنواره درباره نمونه‌های خوب آثار فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان ابراز خرسندی کردند، گفت: مشاهده رشد مفاهیم و موضوعات کاربردی در کتب امسال قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های مربوط به محیط زیست در این جشنواره افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: همچنین از نکات قابل توجه در این جشنواره اهمیت کشف و ارائه یادگیری است. در واقع بیان ساده در حوزه مطالعات اجتماعی و آثار ترجمه ای، دانش برای دانش‌آموزان پرسشگر و خلاق از نمونه‌های دیده شده در بیانیه داوران است.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد ادامه داد: همچنین بی توجهی به پرورش شایستگی پایه و مهارت کاوشگری و علم و فناوری، ضرورت استفاده ناشران از ظرفیت هنرمندان و عکاسان بومی، همچنین تنوع پایین آثار از موارد دیگر اشاره شده از سوی داوران است که باید در جشنواره‌های بعدی به آن پرداخته شود.