شهرکرد -ایرنا-مدیر جهادکشاورزی شهرکرد با اشاره به اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۹ گلخانه جدید در این شهرستان در دست احداث است.

فرهاد رفیعی روز سه‌شنبه با تاکید بر اینکه شهرستان شهرکرد دارای بیشترین سطح گلخانه‌ در استان افزود: به منظور توسعه واحدهای گلخانه‌ای در شهرکرد امسال ۴۷ پرونده مربوط به متقاضیان احداث گلخانه در سطح ۱۹ هکتار با یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بانک کشاورزی معرفی شده است.

به گفته وی، از این تعداد پرونده تاکنون ۱۶ گلخانه در سطح پنج هکتار با بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است و سه واحد گلخانه با هزینه شخصی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصد در حال ساخت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد افزود:امسال چهار مجتمع گلخانه‌ای در دستگرد امامزاده و سه راهی هفشجان مجوز احداث دریافت و برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شدند.

رفیعی با تاکید بر اینکه توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن شعار جهش تولید و ایجاد زمینه اشتغال پایدار است، افزود: در شهرستان شهرکرد ۴۰ واحد فعال گلخانه‌ای به مساحت ۱۴ هکتار فعال است.

به گزارش ایرنا،هم‌اکنون بیش از ۳۰ هکتار گلخانه در استان در حوزه تولید سبزی، صیفی، توت فرنگی و گل شاخه بریده فعال است.