سنندج - ایرنا - مدیر کمیته امداد خمینی (ره) سروآباد از اهدای ۱۴۱ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند این شهرستان با هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در سال جاری خبر داد.

کوهسار قاضی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد جهیزیه از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) خریداری شده و برای تهیه آن در مجموع بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد:  از مجموع ۱۴۱ سری جهیزیه ۱۰ سری آن به صورت کالا بوده و ۱۳۱ سری نیز به صورت کمک نقدی بوده که به حساب عروسان و دامادان تحت پوشش این نهاد واریز شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سروآباد یادآور شد: امروز همچنین به مناسبت دهه بصیرت و مقاومت ۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی این نهاد اهدا شد که هر سری شامل یخچال،‌ تلویزیون، ‌لباسشویی،‌ جارو برقی و اجاق گاز است که ارزش هر سری جهیزیه ۴۷۰ میلیون ریال و جمعا به میزان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

قاضی زاده اضافه کرد: امروز همچنین تعداد ۳۵ تبلت دانش آموزی به دانش آموزان بی بضاعت که توانایی خرید تبلت برای آموزش مجازی را ندارند با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال تهیه و به صورت نمادین به سه نفر از آنها تحویل شد.

وی افزود: امسال تعداد ۷۷۴ بسته تحصیلی نیز به دانش آموزان تحت حمایت این نهاد با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و ۱۵۱ دستگاه آبگرمکن و بخاری گازی نیز به ۱۵۱ خانوار مددجوی تحت پوشش با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال اهدا شده است.

هم اکنون در شهرستان سروآباد ۱۰ هزار و ۷۰ نفر در قالب چهار هزار و ۷۳۲ خانوار از خدمات کمیته امداد امام (ره) بهره مند هستند که سه هزار و ۶۵۳ خانوار آن مستمر بگیر عادی، یک هزار و ۵۷ خانوار مستمری بگیر آن تبصره ۱۴ و ۲۲ خانوار نیز تک و چندخدمتی است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از  ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

۷۰۰بسته معیشتی در دیواندره توزیع شد

امام جمعه دیواندره ر مراسم توزیع بسته های معیشتی فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره) گفت : ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال به مناسبت دهه بصیرت و ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در این شهرستان توزیع شد.

ماموستا جلال مرادی د اظهار داشت از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ مرحله بسته حمایتی در قالب اجرای رزمایش‌های کمک مومنانه بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

وی یادآور شد: این بسته‌ها به ارزش ۷۷۰ میلیون تومان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و  کمک های مردمی و مسوولان و خیرین بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

امام جمعه دیواندره افزود:  از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا تاکنون، دستگاهای خدمات رسان ، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی و سپاه پاسداران همواره درکنارمردم بوده اند تادر کاهش این بیماری تاثیر بسزایی داشته اند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.