تهران - ایرنا -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه‌ای، علمی و آموزشی کشور با توجه به نیازهای روز دنیا باید مهارت آموزی را به سمت بازار کار آینده حرکت دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در نشست با کانون و صنف مراکز آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیر دولتی گفت: با توجه به حرکت دنیا به سمت تولید محصولات دیجیتال، باید به سمت آموزش مهارت برای اینگونه تولیدات مانند حوزه بلاک چین حرکت کنیم.

وی افزود: کار آموزشگاه‌ها حتی در زمینه آموزش زبان‌های خارجی نیز باید تغییرکند و فقط به آموزش زبان انگلیسی و فرانسه منحصر نباشد، در حال حاضر چین سهم عمده‌ای از اقتصاد جهان را در اختیار دارد و آموزش زبان چینی توسط آموزشگاه‌ها می‌تواند برای عده زیادی شغل ایجاد کند.  

وزیر تعاون درباره تمدید زمان بازپرداخت تسهیلات کرونایی که توسط آموزشگاه‌ها دریافت شده است گفت: این پیشنهاد را به ستاد ملی کرونا خواهم داد چرا که نهاد تصمیم گیرنده در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.  

وی با اشاره به انتقاد اعضای جلسه از قوانین موجود در حوزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آزاد اظهارداشت: با ایجاد کارگروهی تغییرات مورد نظر خود را پیشنهاد دهند تا بتوان در این زمینه زودتر به نتیجه رسید و قوانین و مقررات سهل و شفاف در این زمینه ایجاد شود.  

شریعتمداری با اشاره به اینکه هم اکنون مدارک آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای حتی در صدور ویزا نیز اعتبار ویژه ای دارند گفت: مدرک فنی و حرفه ای در دنیا نیز از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر تعاون از نمایندگان کانون و صنف مراکز آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیر دولتی خواست تا با ارتقاء کیفیت آموزش در آموزشگاهای آزاد و فنی و حرفه ای نسبت به افزایش اعتماد عمومی به این مجموعه‌ها اقدام کنند.

در این دیدار نمایندگان کانون و صنف مراکز آموزشگاه‌های آزاد و مدارس غیر دولتی از ۸ استان کشور حضور داشتند و مسائلی در خصوص مشوق‌ها و معافیت های بیمه ای، تسهیلات کرونایی، مسائل آموزشگاهی، گواهی نامه های مهارتی، بازنگری در مقررات مربوط به بخش تشکل‌ها و آزمون‌ها و ... دغدغه‌های خود و مشکلات موجود را مطرح کردند.  

به گزارش ایرنا،  از آذر ٩٨ تا مرداد امسال ۲ هزار استاندارد جدید منطبق با تقاضای روز و حاصل رویش فناوری‌های جدید تدوین شد.  استاندارد آموزش‌های مهارتی برای ۴۰ رشته از ۵۴ رشته‌ای که در  پنج هزار و ۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه کشور  ارائه می‌شود تدوین شده است.