مهاباد- ایرنا- رییس تامین اجتماعی شعبه مهاباد گفت: سه‌هزار و ۸۸۰ نفر شامل ۱۲.۲ درصد کل جمعیت بیمه شده اصلی این شهرستان تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بوده و از مزایای آن بهره‌مند هستند.

آرش صالحیه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشمولان بیمه کارگران ساختمانی علاوه بر دفترچه درمانی، از مزایای مستمری، بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه پایش افراد تحت این بیمه نیز برای راستی آزمایی آغاز شده است، ادامه داد: امسال سهمیه کارگران ساختمانی برای اضافه شدن افراد تحت پوشش به مهاباد تعلق نگرفته و متقاضیان دراری شرایط باید در لیست انتظار قرار بگیرند.

رییس تامین اجتماعی شعبه مهاباد اظهار داشت: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

صالحیه با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت مهاباد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، اضافه کرد: از این حیث مهاباد رتبه دوم آذربایجان غربی پس از ارومیه را از لحاظ ضریب برخورداری به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶ هزار و ۳۴۵ نفر نیز دارای حقوق مستمری هستند، افزود: ۴۹۷ نفر در این شهرستان از بیمه بیکاری استفاده و به صورت ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پرداخت به‌موقع مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اولویت‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی است و افراد تحت پوشش نگران دریافت مستمری خود نباشند.

بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.