سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: مسابقات کشوری کُشتی با عنوان جام شهدای کردستان همه ساله باید با حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان با بیان اینکه کردستان دارای استعداهای فراوان و درخشانی در حوزه ورزش و خصوصا کشتی است، اظهار داشت: با فدراسیون کشتی توافق شده که هرسال جام کشتی شهدای کردستان در استان برگزار شود.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته تلاش کردیم تا زیر ساخت های ورزش کردستان تقویت و توسعه پیدا کند که نمونه بارز و عینی آن بهره برداری از سالن شش هزار نفری سنندج بود.

مرادنیا با تاکید بر اینکه جوانان استان می توانند در حوزه ورزش و در سطح ملی و بین المللی بدرخشند و الگوی دیگر جوانان شوند، گفت: سرمایه گذاری در ورزش می تواند برطرف کننده بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد و در این بخش نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

استاندار کردستان مدیران را به توجه جدی به امور جوانان فراخواند و گفت: موضوع ساماندهی امور جوانان تنها به اداره ورزش و جوانان مربوط نمی شود و همگان باید در این خصوص احساس مسوولیت کنند و روحانیون و ائمه جمعه نیز از تریبون های در اختیار مردم را تشویق به توجه جدی به ورزش و امور جوانان کنند.

مدیر حوزه علمیه کردستان هم در این نشست گفت: هویت دینی و ملی باید حفظ شود جامعه ما در سایه این هویت، عزت پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام نادر رنجبر با بیان اینکه غرب حوزه نفوذ خود را است داده است افزود: سهم انقلاب باید در دنیای امروز تمدن سازی باشد.

در این نشست که  علیرضا دبیر حضور رییس فدراسیون کشتی نیز حضور داشت، توافق شد جام کشور با عنوان شهدای کردستان هر ساله در رشته کشتی در  استان برگزار شود و استاندار نیز قول داد تمام توان خود را برای برگزاری آن بکار گیرد.