تهران- ایرنا- استاندار تهران با اشاره به لزوم برگزاری مطلوب انتخابات ۱۴۰۰ گفت:جلسات هماهنگی انتخابات در استان آغاز شده تا کمبودها و خلاها بررسی و در فرصت زمانی مناسب تا انتخابات مشکلات حل شود.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در جلسه مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ با محوریت فناوری اطلاعات اظهار داشت:دستگاه های احراز هویت در شفافیت برگزاری انتخابات موثر بوده است و بایستی کیفیت کار ارتقا پیدا کند، بر همین اساس آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته می تواند اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در استان تهران زودتر از وزارت کشور جلسات هماهنگی انتخابات آغاز شده تا کمبودها و خلاها مرور و بررسی شود تا با فرصت زمانی به سمت حل مشکلات حرکت کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته، حوزه آی تی و توسعه دولت الکترونیک روند فراهم سازی زمینه انتخابات سال در حال تکمیل است.

 تامین دستگاه های احراز هویت برای تمامی شعب اخذ در استان تهران

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به تامین دستگاه های احراز هویت برای تمامی شعب اخذ در استان تهران، گفت: امکانات جهت برگزاری مطلوب انتخابات ۱۴۰۰ فراهم می شود.

شکراله حسن بیگی  نیز در این جلسه مرتبط با انتخابات با محوریت فناوری اطلاعات اظهار داشت: برای انتخابات سال ۱۴۰۰ در تهران حدود ۴ هزار صندوق اخذ رای پیش بینی شده است و علاوه بر فراهم کردن ۸ هزار دستگاه تمام الکترونیکی، امکانات فناوری اطلاعات در استانداری تهران و دستگاه های احراز هویت برای تمامی شعب اخذ رای فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و تعامل تمامی همکاران و دستگاه ها، استان تهران در دوم اسفند ۹۸ به رتبه چهارم انتخابات ارتقا پیدا کرد افزود: به لحاظ اهمیت و حساسیت انتخابات پیش رو، از سه ماه پیش برگزاری جلسات انتخابات شهرستانی در سطح استان تهران آغاز شده است و مسائل و مشکلات مربوطه پیگیری می شود و از یک ماه دیگر در اسفندماه جلسات ستاد انتخابات با حضور استاندار تهران برگزار خواهدشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد: سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران منوط به برگزاری شایسته انتخابات در استان تهران است؛ دقت در شمارش تک تک آرا، نتایج و تجمیع آرا بسیار حائز اهمیت است بنابراین با نظارت های مستمر آرا در همان محل شعبه اخذ رای تجمیع می شود.