تبریز-ایرنا- مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی گفت: خانه تاریخی و قدیمی مجتهدی ها در تبریز به اولین خانه موزه تمبر ایران تبدیل می شود.

محمد پوربزرگ روز پنجشنبه در نشست بررسی این موضوع با میدران میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیگیری و پیشنهاد ایجاد نخستین خانه موزه تمبر ایران در خانه مجتهدی‌های تبریز توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی تبریز و همچنین فعالیت موزه‌های غنی و متنوع در این کهن شهر، به پیشنهاد وزیر و همت مسئولان آذربایجان شرقی نخستین خانه - موزه تمبر ایران در این محل راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد خانه موزه تمبر ایران با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محقق خواهد شد، اظهار داشت: خانه موزه تمبر ایران در خانه تاریخی مجتهدی‌ها که قدمت آن متعلق به دوره قاجار بوده و در بافت جهانی و تاریخی کهن شهر قرار دارد، پس از تهیه و آماده سازی محتوای موزه، ایجاد و راه اندازی می شود.

پوربزرگ ااضافه کرد: در راستای راه اندازی خانه -موزه تمبر ایران، یکهزار و ۷۰۰ تمبر ملی و بین المللی برای به نمایش درآمدن در این محل آماده شده است و پس از آماده سازی این خانه تاریخی به نمایش عموم علاقمندان در خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این  نشست با اعلام آمادگی برای تسهیل روند راه اندازی خانه- موزه تمبر ایران در تبریز، گفت: خانه‌موزه‌ها مکان‌هایی هویت ساز، روزآمد و پویا در فضای شهری محسوب می شوند که دارای ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی پیرامون موضوعات محوری هر موزه نیز هستند.

احمد حمزه زاده اظهار داشت: با ایجاد خانه موزه تمبر ایران در تبریز فرصت آشنایی و پژوهشی با مجموعه تمبرها که سفیر فرهنگی جوامع هستند، فراهم خواهد شد.

وی افزود: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی آماده است به منظور راه اندازی خانه موزه تمبر ایران در مراحل تهیه محتوا، آماده سازی و ساماندهی خانه تاریخی مجتهدی ها با اداره کل پست استان اقدامات لازم را انجام دهد.