به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، هومان حسنپور با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یکی از بزرگترین و ماندنیترین کارهایی که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ انجام میدهد مسوولیت گرفتن کتابها از ناشران و تحویل دادن آن به مخاطبان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.
وی افزود: خوشحال هستیم که در این زمینه مدیرعامل محترم پست قول داده است کتابها را طی مدت سه تا شش روز به دست مردم برسانند و امیدوارم این موضوع به درستی محقق شود و ما شاهد خدماترسانی مناسب به مردم باشیم.
حسنپور با بیان اینکه در این زمینه چند نکته اهمیت دارد که میتواند در کیفیت کار موثر باشد، عنوان کرد: نخست اینکه اگرچه کتاب نسبت به خیلی از کالاهای دیگر از قوام بیشتری برخوردار است اما شیوه حمل و نقل آن اهمیت زیادی دارد تا سالم به دست مخاطب برسد و این یک مطالبه جدی است.
رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران یادآور شد: از سوی دیگر زمان ارسال کتابها نیز اهمیت دارد و ضروری است که کتابها در زمان مناسب و وعده داده شده به دست مخاطبان برسد و این موضوع برای شرکت پست یک موقعیت طلایی همچنین یک تهدید است زیرا مسوولیت بزرگی بر دوش آنها میگذارد و حسن انجام کار این عناصر در مطلوبیت کار تاثیر زیادی دارد.
حسنپور با بیان اینکه اجرای درست و صحیح هر یک از این موارد میتواند تبلیغات بسیار خوبی برای شرکت پست باشد، گفت: با توجه به حجم استقبالی که از این نمایشگاه پیشبینی شده است شرکت پست باید این آمادگی را داشته باشد که در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتابها در این نمایشگاه بهترین و مناسبترین خدمات را به مردم ارایه کند.
وی با طرح این موضوع که توقع ناشران و مردم این نیست که نمایشگاه مجازی کتاب جایگزین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران باشد، ادامه داد: امکان دارد این نمایشگاه حجم زیادی مخاطب داشته باشد و مطالبه آنها نیز مشخص و جدی است و نتیجه کار میتواند مجموعهای از تایید و تحسین از طرف مردم برای پست به همراه داشته باشد و برعکس آن نیز میتواند حجم زیادی انتقاد توام با نارضایتی و شکایت به همراه داشته باشد.
به گفته حسنپور، در این زمینه ناشران نیز باید سعی کنند طبق قرارهای خود کتابهایشان را به موقع تحویل ماموران پست بدهند و در این زمینه نیز باید کار بهگونهای انجام شود تا زمانی که پست میخواهد کتابها را جمع آوری کند به دلیل تراکم کار با تاخیر روبرو نشویم زیرا همه اینها در روند کار اخلال ایجاد میکند.
رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همچنین بار دیگر با تاکید بر سخنان مدیرعامل پست درباره تحویل به موقع کتابها توضیح داد: میانگین چهار تا پنج روز زمانی که کتاب به دست مخاطب برسد خیلی خوب است و ما همچنان مشتاق و منتظر حسن انجام کار از سوی پست هستیم.
وی در بخش دیگر صحبتهای خود درباره اختصاص جعبههای ارزانقیمت برای ناشران نیز گفت: امیدواریم با پیشبینی حذف اقدامات افزونی که به قیمت کتاب وارد میشود شاهد بالا رفتن هزینهها نباشیم و تمام کارها طبق توافقات و صحبتهای انجام شده باشد و شاهد نوعی یک دستی و یکپارچگی در سراسر کشور هنگام اجرای نمایشگاه مجازی کتاب تهران باشیم.
براساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب و ادیبات ایران ،حسنپور درباره تبعات عدم اجرای درست وعدههای شرکت پست در ارسال کتابهای نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: در غیر این صورت با انباشتی از کتابهای گسترده در انبارهای خود روبرو میشود که به دست مخاطبان نمیرسد.
وی افزود: صرفنظر از مشکلات اجرایی که در اولین دوره نمایشگاه مجازی طبیعی است که وجود داشته باشد، در عین حال ما به آینده خوشبین هستیم و پیشاپیش از خانه کتاب و ادبیات ایران برای اینکه این مسوولیت سنگین را به عهده گرفتند تشکر میکنیم و از آنجایی که نمایشگاه مجازی یک مساله حساس است انتظار داریم همه پای کار بیایند تا شاهد یک کار ملی بزرگ فرهنگی برای کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، پس از لغو نمایشگاه کتاب تهران در فروردین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاههای مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها، نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانفکورت که مجازی برگزار شد، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار را مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
تهران- ایرنا - رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: با توجه به استقبالی که از نمایشگاه مجازی کتاب پیشبینی میشود، شرکت پست باید آمادگی حجم بالای این نمایشگاه را داشته باشد تا در روزهای شلوغی کار و حجم بالای سفارش کتابها بهترین و مناسبترین خدمات را به مردم ارایه کند.